نحوه چک کردن سلامت باتری گوشی اندرویدی

تشخیص سلامت باتری گوشی اندرویدی

باتری ها عمر محدودی دارند. محدود بودن عمر باتری کاربران را بعد از دو یا سه سال، درگیر مشکل می کند. با وجود اینکه عمر باتری گوشی های آیفون بحث برانگیز است اما اپل روشی بسیار آسان را برای تشخیص سلامت باتری گوشی ارائه داده است. اگر گوشی آیفون خود، شارژدهی کوتاهی دارد و تنها در چند ساعت با یک با شارژ دوام می آورد اما این امکان، می توانید به راحتی از مشکل آگاه شوید و به سرعت باتری خود را تعویض کنید.

از آن طرف، گوشی های اندرویدی از این ویژگی برخوردار نیستند. زمانی که گوشی جدیدی را خریداری می کند، همه چیز خوب پیش می رود تا زمانی که شارژ گوشی، سریع خالی می شود. البته تعویض باتری آنقدرها هم نسبت به خرید موبایل جدید، گران نیست. اما بعضی از کاربران در نهایت گوشی خود را دور می اندازند. زیرا به راحتی نمی توان مشکل گوشی اندرویدی را تشخیص داد. یکی از ویژگی هایی که بسیاری از گوشی های اندرویدی پرچمدار و میانرده از آن برخوردار هستند، دریافت به روزرسانی طولانی مدت نرم افزاری است. در تئوری، موبایل هایی که به روزرسانی طولانی مدت دریافت می کنند، می توانند تا چهار یا پنج سال بدون مشکل آماده کار باشند. با توجه به محدود بودن عمر باتری، برای استفاده طولانی مدت مشکل ایجاد می کند. یکی از سوالاتی که کاربران اندرویدی دارد این که چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را چک کنیم. چک کردن سلامت باتری برای گوشی هایی که طولانی مدت آپدیت دریافت می کند، ضروری است. با تعویض باتری در زمان مناسب، می توانید از گوشی خود در طولانی مدت استفاده کنید.

 

چرا راهی مشخص برای تشخیص باتری گوشی اندرویدی خود وجود ندارد؟

 

دلیل خاصی برای نبود ویژگی تشخیص سلامت باتری در گوشی های اندرویدی وجود ندارد. بارها کاربرها از گوگل بابت این قضیه سوال کردند اما پاسخ مشخصی دریافت نکردند. بدین منظور، گوگل به سادگی این ویژگی را در سیستم عامل خود پیاده نمی کند و کاربران را به دردسر می اندازد. یک خبر خوبی که وجود دارد این است که به احتمال زیاد، می توانیم این ویژگی را در اندروید 14 مشاهده کنیم. اگر گوشی خود، قابلیت اپدیت به اندروید 14 را نداشته باشد، مجبور هستید که با برنامه های سوم شخص، سلامت باتری گوشی را به طور تقریبی چک کنید.

 

نحوه چک کردن سلامت باتری گوشی سامسونگ

 

بهترین باتری ها هم بعد از مدتی کارایی اولیه خود را از دست می دهد. به همین دلیل بهتر است که از سلامت باتری گوشی خود اطلاع داشته باشید. در بعضی از رابط کاربری ها مانند رابط کاربری سامسونگ می توانید بدون برنامه خاصی، از وضعیت باتری مطلع شوید. البته به احتمال زیاد این قابلیت هم در اندروید 14 برای همه گوشی های اندرویدی عرضه می شود.

نحوه تشخیص سلامت باتری سامسونگ:

  1. ابتدا برنامه Samsung Members را دانلود و نصب کنید.
  2. سپس به تنظیمات گوشی و به قسمت Battery & Device مراجعه کنید.
  3. به قسمت Phone Diagnostics بروید
  4. در آخر، Battery Status را نتخاب کنید.

 

نحوه تشخیص سلامت باتری گوشی سامسونگ

 

سامسونگ علاوه بر نمایش ظرفیت باتری گوشی، وضعیت باتری را با سه رتبه Good، Normal و Weak برای درک آسان کاربران ارائه می دهد. با این حال این قابلیت به طور دقیق، وضعیت باتری شما را نشان نمی دهد. ممکن است که با وجود رتبه خوب، باز شارژ باتری گوشی سریع تمام می شود. در این صورت، به احتمال زیاد باتری گوشی شما، مشکل دارد و باید تعویض گردد.

 

نحوه تشخیص سلامت باتری گوشی اندرویدی

 

برای دارندگان گوشی های غیر سامسونگ می توانند از برنامه هایی که ادعا می کنند، می توانند سلامت باتری را گزارش دهند، استفاده کنند. برنامه هایی مانند AIDA64، CPU Z و… وجود دارند که می توانید از آن استفاده کنید.

 

نحوه تشخیص سلامت باتری گوشی اندرویدی

 

این برنامه ها ظرفیت باتری، دما و امتیاز سلامت باتری را از تلفن خارج و به کاربر گزارش می دهد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که آمار باتری به ططور دقیق توسط OEM گزارش می شود. بدون API جدید که به احتمال زیاد در اندروید 14 وجود خواهد داشت، مشخص نیست که ظرفیت باتری به صورت واقعی گذارش می شود یا خیر. بنابراین از این برنامه ها به عنوان راهنمای تقریبی استفاده کنید.

اگر می خواهید به صورت طولانی مدت بر سلامت باتری گوشی نظارت داشته باشید، می توانید از برنامه Accubattery استفاده کنید. برعکس بقیه برنامه ها که گزارش سریع به کاربر ارائه می دهد، این برنامه بعد از حداقل یک بار شارژ کامل، اطلاعاتی در مورد سلامت باتری را گذارش می دهد. با چندید چرخه شارژ کامل، نتیجه ای که این برنامه ارائه می دهد، دقیق تر خواهد بود.

 

سوالات متداول

 

  • چگونه بفهمم باتری گوشی نیاز به تعویض دارد؟

اگر گوشی با یک بار شارژ کامل، زیاد دوام نمی آورد یا به طور ناگهانی خاموش روشن می شود، به احتمال زیاد باید باتری تعویض شود.

  • عمر باتری گوشی چند سال است؟

بستگی به کاربر دارد، اما بیشتر باتری ها پس از 500 تا 800 چرخه شارژ کامل، دچار مشکل می شوند. می توان گفت که اکثر گوشی ها بین دو تا چهار سال، بدون مشکل کار می کنند.

 

 

بهترین وبسایت برای خرید باتری و لوازم جانبی موبایل

 

اگر قصد تعویض باتری دارید، بهتر است به نکته هایی توجه کنید. یکی از مهم ترین نکات، اصل بودن باطری است. فروشگاه اینترنتی موبوتعمیر انواع باتری اصلی مانند باتری گوشی سامسونگ، باتری آیفون، باتری آیپد، باتری شیائومی، باتری هواوی، باتری ال جی، باتری نوکیا و دیگر باتری ها را با بهترین قیمت همراه با 3 ماه گارانتی در اختیار مشتریان قرار می دهد. همچنین در این وبسایت علاوه بر باتری، انواع لوازم جانبی موبایل مانند شارژر اصلی و هدفون با مناسب ترین قیمت به فروش می رساند.

اگر هنگام خرید، دچار ابهامی شدید می توانید از طریق واتساپ یا تماس سوالات را بپرسید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *