آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی

راهکار های افزایش سرعت گوشی اندرویدی

گوشی های هوشمند و تبلت ها، ابزاری جداناشدنی در زندگی ما هستند. بدون این ابزارها، به راحتی نمی توانیم زندگی کنیم. یکی از موضوعاتی که وجود دارد، کند شدن دستگاه است. حتی بهترین گوشی ها هم بعد از مدتی، کند می شوند. این مسئله بیشتر در گوشی های پایین رده و اقتصادی که برای نرم افزارهای آینده طراحی نشده اند، بیشتر دیده می شود. در این مطلب به روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی می پردازیم که می توانید از آنها استفاده کرده و لذت ببرید. ممکن است بعضی از این راهکارها در بعضی از گوشی ها و نسخه اندروید دستگاه شما متفاوت باشد.

 

راه کارهای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

 

راه های زیادی برای حل مشکل کند شدن گوشی های اندرویدی وجود دارد که در اینجا به چند روش اشاره خواهیم کرد.

 

به روزرسانی نرم افزاری را دست کم نگیرید.

 

اپدیت کردن برای افزایش سرعت گوشی

 

تولیدکنندکان اغلب نرم افزار خود را در طول زمان بهینه و تنظیم می کنند. همین پچ امنیتی و رفع  اشکالات جزئی باعث بهبود بخشیدن تجربه کلی می شود. پس بهتر است که گوشی و تبلت خود را به آخرین نسخه ممکن به روز رسانی کنید. اکثر گوشی های اندرویدی تا چند سال، به روزرسانی نرم افزاری را دریافت می کنند. برای به آپدیت گوشی خود می توانید راهکار زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات گوشی مراجعه کنید.
  • در انتهای تنظیمات گوشی، گزینه About Device را نتخاب کنید.
  • روی Software Update ضربه بزنید.
  • در این قسمت می توانید وضعیت آپدیت ها را بررسی کنید.

البته به روزرسانی در بعضی از گوشی ها کمی متفاوت است. برای مثال لازم نیست در گوشی های سامسونگ به گزینه About Software مراجعه کنید.

 

برنامه های پیشفرض گوشی را غیرفعال کنید.

 

غیرفعال کردن برنامه های پیشفرض برای افزایش سرعت گوشی

 

بسیاری از برنامه هایی که به صورت پیشفرض روی گوشی نصب شده اند، هرگز استفاده نمی شوند. این برنامه ها به خصوص در گوشی های پایین رده، ممکن است که سرعت گوشی را کاهش دهند. در حالی که در بعضی از گوشی ها، امکان حذف برنامه های پیشفرض وجود ندارد اما می توانید آن را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن برنامه های پیشفرض می توانید راه حل زیر را دنبال کنید:

  • از طریق منوی تنظیمات گوشی، وارد قسمت Apps شوید.
  • سپس به قسمت Installed Apps menu مراجعه کنید.
  • در اینجا می تواند برنامه های پیشفرض را غیرفعال کنید.

البته در بعضی از گوشی های هوشمند، این راهکار کمی متفاوت است.

 

مجوزهایی که از آن استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید.

 

غیرفعال کردن دسترسی ها برای افزایش سرعت گوشی

 

اگر قصد ندارید برنامه ای را حذف یا غیرفعال کنید ولی از آن استفاده نمی کنید، می توانید مجوزهای آن برنامه را غیرفعال کنید. با این کار، برنامه حداقل انرژی گوشی را مصرف می کند. با غیرفعال کردن  دسترسی هایی مانند موقعیت مکانی و باز موندن برنامه در پس زمینه، سرعت گوشی افزایش می یابد. برای اینکار می توانید به تنظیمات گوشی، Privacy و سپس app permissions مراجعه کنید و دسترسی ها را محدود کنید.

 

هر از گاهی دستگاه خود را ری استارت کنید.

 

گاهی اوقات، کند شدن گوشی شما با یه خاموش روشن شدن برطرف می شود. دلیل آن، برنامه هایی که از قبل در اجرا بودند و سایر مواردی که باعث کند شدن گوشی شما می شوند را پاک می کند. برای اینکار می توانید دکمه پاور گوشی خود را فشار دهید و روی گزینه Restart ضربه بزنید. البته در بعضی از گوشی ها می توانید از طرفیق نوار نوتیفیکیشن، این کار را انجام دهید. ممکن است که گوشی شما بعد از چند روز به این وضعیت دوباره دچار شود. یکی از قابلیت هایی که در گوشی های سامسونگ برای حل این مشکل وجود دارد، برنامه ریزی ری استارت خودکار گوشی می باشد. در گوشی هایی مانند شیائومی هم این قابلیت دیده می شود.

 

حافظه کش (پنهان) برنامه ها را حذف کنید.

 

یکی از راهکارهای افزایش سرعت برنامه های اندرویدی، حذف حافظه پنهان آنهاست. بعضی از برنامه ها و بازی ها در طول زمان، تمایل دارند بعضی از داده ها را ذخیره کنند. بعد از مدتی، با انباشته شدن این دادده ها، عملکرد برنامه کند می شود. اگر می توجه شده باشید بعضی از عمکلرد بعضی از برنامه ها بدتر از بقیه برنامه ها است، این نکته برایتان مفید است. می توانید با حذف کردن حافظه کش برنامه ها، مشکل را حل کنید. البته با این کار، کل داده های برنامه پاک نمی شود. پس از این نظر، نگران نباشید. برای حذف حافظه کش، ابتدا به تنظیمات گوشی و سپس به قسمت Apps بروید. هر برنامه ای که می خواهید را انتخاب کنید و روی گزینه Clear cache ضربه بزنید.

چت های قدیمی را پاک کنید.

 

حذف چت و مدیاها برای افزایش سرعت گوشی

 

همانطور که در نکته قبل اشاره کردیم، هر برنامه می تواند کلی دیتا در خود ذخیره کند. اگر از مسنجرهایی مانند واتس آپ استفاده می کنید، باید بدانید که این برنامه ها، کل چت ها و بقیه فایل ها مانند فیلم ها و عکس ها را در حافظه گوشی شما ذخیره می کنند. برای حل مشکل می توانید هر چند هفته یک بار، پیام ها و فایل های رسانه ای بی اهمیت را به ضورت دستی حذف کنید. این می تواند به سرعت بخشیدن گوشی شما مخصوصا برنامه گالری کمک کند.

 

دستیار صوتی گوشی را غیرفعال کنید.

 

غیرفعال کردن دستیار صوتی ها برای افزایش سرعت گوشی

 

این سرویس ها می تواند برای ما بسیار مفید باشد. اما اجرای دستیار صوتی ها می تواند بخش نسبتاً زیادی از سخت افزار گوشی خود را درگیر کند. اگر سرعت گوشی برای شما مهم است، احتمالاً باید عملکرد دستیار صوتی گوشی را در پس زمینه غیر فعال کنید. البته منظور این نیست کاملاً غیر فعال شود، بعد از این هم می توانید به صورت دستی از این سرویس استفاده کنید. برای غیرفعال کردن دستیار صوتی گوگل Google Assistant می توانید راه زیر را دنبال کنید:

  • البتدا وارد برنامه Google شوید.
  • روی تصویر پروفایل که در گوشی راست بالا قرار دارد، ضربه بزنید.
  • سپس به قسمت Google Assistant و Hey Google & Voice Match بروید.
  • در این قسمت می توانید غیرفعال کنید.

اگر از گوشی سامسونگ استفاده می کنید، بهتر است که سرویس Bixby Voice را غیرفعال کنید.

 

قابلیت به روزرسانی خودکار برنامه ها را ببندید.

 

فعالیت هایی که در پس زمینه وجود دارد، باعث می شود که گوشی شما به زحمت بیفتد. این فعالیت ها شامل آپدیت های خودکار برنامه ها که توسط Play Store است، انجام می شود. محصوصاً اگر گوشی شما از قدرت سخت افزاری زیادی برخورد دار نباشد، ممکن است که دچار کندی شود.

 

برنامه های آنتی ویروس را نصب نکنید.

 

از آنتی ویروس سوم شخص استفاده نکنید

 

از راهکارهای افزایش سرعت گوشی اندرویدی می تواند به نصب نکردن برنامه های آنتی ویروس اشاره کرد. ممکن است که به این فکر باشید برای محافظت از گوشی خود، برنامه آنتی ویروس را نصب کنید. این برنامه ها گوشی را تا حدودی درگیر می کند و باعث کندی می شوند. سیستم عامل گوشی با سیستم عامل کامپیوتر متفاوت است. اگر از Play Store برای نصب برنامه مورد نظر استفاده کنید، ویروس وارد گوشی شما نمی شود. همچنین در دستگاه های شما قابلیتی وجود دارد که از ورود ویروس تا حدودی جلوگیری می کند.

 

نتیجه گیری

 

در بالا چند روش افزایش سرعت گوشی اندرویدی آموزش داده ایم. با انجام این راهکارها، سرعت دستگاه شما افزایش می یابد. اگر قصد خرید قطعات و لوازم جانبی گوشی دارید، می توانید به وبسایت موبوتعمیر مراجعه کنید. این وبسایت انواع باتری اصلی، شارژر اصلی، هندزفری اصلی، پاوربانک و دیگر محصولات را با بهترین قیمت به فروش می رساند.

اگر هنگام خرید، دچار ابهامی شدید می توانید از طریق واتساپ یا تماس سوالات را بپرسید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *