چه انتظاری از S24 اولترا داریم؟

شایعات سامسونگ گلکسی S24 اولترا

حدود هشت ماه است که گوشی های سری پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی اس 23 به بازار عرضه شدند. با پایان سال 2023، کاربران نگاه خود را از گلکسی S23 اولترا به پرچمدار جدید یعنی S24 اولترا معطوف می کنند. تغییرات قابل توجهی در گوشی S24 اولترا خواهیم دید که هدف آن، تکمیل مسیری است که سامسونگ از S22 اولترا آغاز کرد. یعنی S24 اولترا، سومین پرچمدار فوق العاده است که مجهز به قلم S Pen می باشد که از هر جهت، بهتر از نسل های قبل خود است.

هنوز اطلاعت رسمی درمورد گلکسی S24 اولترا انتشار نشده و تمام چیزی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، بر طبق شایعات خواهد بود. احتمالاً بعضی از دارندگان S23 اولترا، از ارتقاء خودداری می کنند که عاقلانه است. زیرا ممکن است که تفاوت های این دو نسل، چندان بزرگ نباشد. با این حال، انتظار داریم که گلکسی S24 Ultra بسیار موفق ظاهر شود. در ادامه به انتظارات ما از S24 اولترا خواهیم پرداخت.

 

تقاوت گلکسی S23 اولترا و S24 اولترا: ابعاد و طراحی

 

مقایسه گلکسی S23 Ultra با گلکسی S24 Ultra

 

طبق شایعات، طراحی گلکسی S24 Ultra تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی خود یعنی اس 23 اولترا می باشد. یعنی ابعاد کلی 162.3 در 79 در 8.6 میلی متر و وزن 233 گرمی که در مقایسه با S23 اولترا، تفاوتی ناچیز است. اما تفاوت هایی در طراحی این دو گوشی وجود دارد.

طبق شایعات، سامسونگ برای رقابت با اپل، قصد دارد از تیتانیوم در در فریم پرچمدار جدید خود استفاده کند که معمولاً قوی تر و مقداری سبک تر از آلومینیوم در اس 23 اولترا است. به همین دلیل، ممکن است که وزن گوشی، مقداری کاهش یابد. همانطور که می دانید، اپل در سری گوشی های آیفون 15، از قاب تیتانیومی استفاده کرده است. پس این احتمال وجود دارد که سامسونگ، همین کار را انجام بدهد. هچنان قاب گوشی گلکسی S24 از شیشه خواهد بود اما این احتمال وجود دارد که طراحی این گوشی، مقداری تخت تر به نظر بیاید و لبه های کناری آن، صاف تر باشد.

همچنان ما قلم S Pen در گوشی اس 24 اولترا خواهیم دید که در مقایسه با قلم گلکسی S23 Ultra، از نظر طراحی یا مشخصات تفاوت خاصی نخواهد کرد. همچنین این گوشی همانند نسل های قبل خود، از استاندارد IP68 پشتیبانی خواهد کرد.

 

صفحه نمایش گلکسی S24 اولترا

 

تفاوت صفحه نمایش s24 اولترا با اس 23 اولترا

 

این طور که به نظر می آید، سامسونگ مشخصات کلی صفحه نمایش گلکسی S24 اولترا را تغییر نخواهد دارد. یعنی با همان صفحه نمایش 6.8 اینچی آمولد با نرخ نو سازی داینامیک 120 هرتز عرضه خواهد شد که بسیار با کیفیت و روان است. اینها تقریباً همان مشخصات صفحه نمایش S23 Ultra می باشد. البته ممکن است که گلکسی S24 اولترا، از یک صفحه نمایش 2500 نیتی برخوردار باشد. از آن طرف گوگل و اپل، گوشی های جدید خود را با صفحه نمایش بالای 2000 نیتی عرضه کرده اند. باید ببینیم سامسونگ چه خواهد کرد.

 

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری گکلسی S24 Ultra

 

سخت افزار s24 اولترا

 

این احتمال وجود دارد که این گوشی بر خلاف S24 و S24 پلاس، از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل سه در تمامی نسخه ها بهره ببرد. علاوه بر این، ممکن است که همانند اسنپدراگون نسل 2، گوشی اس 24 اولترا پردازنده اسنپدراگون اختصاصی و بهتر را دریافت کند. طبق گزارشات، پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy حدود 50 درصد بهتر و سریع تر از نسل قبلی خود است. پس یعنی این گوشی نسبت به S23 اولترا، 50 درصد سریع تر خواهد بود

انتظار داریم که گکلسی S24 Ultra از نظر حافظه و رم تا حد زیادی تغییر نکند. یعنی سامسونگ گوشی را در نسخه های 8 و 12 گیگابات رم همراه با 256 و 512 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی عرضه کند.

از نظر نرم افزاری، احتمالاً اس 24 اولترا با اندروید 14 و رابط گاربری One UI 6 عرضه شود و حداقل تا 4 سال پشتیبانی نرم افزاری شود. نکته جالب این ماجرا این است که گوگل قرار است که پرچمدار خود را تا 7 سال پشتیبانی کند.

 

دوربین Galaxy S24 Ultra

 

بهبود دوربین S24 اولترا

 

احتمالاً دوربین گلکسی S24 اولترا همانند S23 اولترا، 200 مگاپیکسلی خواهد بود. البته ممکن است که سنسور آن کمی بزرک تر یا بهبود یافته تر باشد که کیفیت تصویر برداری را افزایش می دهد. همچنین ممکن است که در دوربین های التراواید و سلفی گوشی، تغییری مشاهده نکنیم.

اما درمورد دوربین های تله فوتو و پریسکوپ گوشی، چندین شایعه وجود دارد. در یکی از شایعات ذکر شده است که ممکن است که سامسونگ، دوربین پریسکوپ گلکسی S24 اولترا را حذف کند و به جای آن، دوربین تله فوتو را بهبود یابد. یکی از شایعات دیگری که وجود دارد به تغییر دوربین تله فوتو اشاره دارد. یعنی این احتمال وجود دارد که سامسونگ دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی 3 برابر را جاگزین دوربین تله فوتو 5 برابر کند. باید منتظر اطلاعات رسمی درمورد این گوشی باشیم.

گلکسی S23 اولترا دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی F1.7، دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی 3 برابر F2.4، دوربین پریسکوپ 10 مگاپیکسلی 10 برابر F4.9 و دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی می باشد که همراه با دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی به بازار عرضه شد.

 

باتری و شارژدهی گلکسی S24 اولترا

 

شارژدهی S24 ULTRA

 

اگر امیدوارید که سامسونگ در گوشی S24 اولترا از باتری بهتری استفاده کند، در اشتباهید. اگر به تمام شایعات نگاه کنید، تقریباً در تمام آنها ذکر شده که سامسونگ در این گوشی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد. ممکن است به دلیل چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3، مقداری شارژدهی بهتری داشته باشد. در کل انتظار شارژدهی بهتر نداشته باشید. البته گوشی S23 اولترا از نظر شارژ دهی، مشکلی نداشته و نیازهای کاربر را به راحتی جواب داده است. پس از این نظر نباید نگران باشید.

مطمعناً گلکسی اس 24 اولترا همانند نسل قبل خود از شارژ 45 واتی، شارژ بی سیم 15 واتی و شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد. البته مثل بقیه گوشی های سامسونگ، درون جعبه تنها کابل وجود دارد و برای شارژ گوشی، مجبور به خرید شارژر جداگانه خواهید بود. برای خرید شارژر 45 وات اصلی سامسونگ و شارژر 25 وات سامسونگ می توانید به فروشگاه موبوتعمیر مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

 

  • چه زمانی سامسونگ گلکسی S24 اولترا عرضه می شود؟

سامسونگ قصد دارد طبق سال های گذشته، گلکسی S24 اولترا را در اواسط ژانویه یا فوریه معرفی و عرضه کند.

  • قیمت گلکسی S24 اولترا چقدر خواهد بود؟

طی چند سال، سامسونگ قیمت پرچمداران خود را تغییر نداده است. پس انتظار می رود با قیمت پایه 1199 دلار عرضه شود.

 

خرید لوازم جانبی گوشی

 

اگر قصد خرید لوازم جانبی و باتری گوشی دارید، می توانید به فروشگاه اینترنتی موبوتعمیر مراجعه کنید. این وبسایت انواع شارژر گوشی سامسونگ مانند شارژر S23 اولترا و شارژر S22 اولترا، انواع باتری اصلی گوشی سامسونگ مانند باتری گوشی S22 اولترا و باتری گوشی S21 اولترا را با بهترین قیمت به فروش می رساند.

اگر هنگام خرید، دچار ابهامی شدید می توانید از طریق واتساپ یا تماس سوالات را بپرسید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *