نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

به لطف پیشرفت تکنولوژی و فناوری، انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون با روش های مختلف همراه با بهترین کیفیت ممکن شده است. شاید که کاربران گوشی های شیائومی بخواهند که گوشی خود را به تلویزیون متصل کنند و روش آن را نمی دانند. هر گوشی روشی را برای انتقال تصویر به تلویزیون دارد که در ادامه مطلب به نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون را برای شما شرح می دهیم.

همانطور که می دانید اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند مزیت های زیادی دارد. یکی از این مزیت ها این است که شما می توانید تصویر و فیلم ها را در مقیاس بزرگتر همراه با دوستان و خانواده تماشا کنید. وبگردی هم نیز مزیت دیگر این قابلیت می باشد که می توانید از این طریق در اینترنت لذت بیشتری را تجربه کنید. البته که با این قابلیت هم می توانید بازی یا به پخش موسیقی بپردازید که می تواند جالب باشد.

به طور کلی دو روش برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند وجود دارد. یکی از این روش ها اتصال از طریق کابل صورت می گیرد و روش دیگری اتصال بی سیم می باشد که از طریق قابلیت wireless display که در موبایل های شیائومی وجود دارند، انجام می شود. هر کدام از این روش ها نکات مصبت و منفی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

در ادامه مطلب به دو روش نحوه اتصال موبایل شیائومی به تلویزیون پی خواهید برد.

 

چگونگی اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون به صورت بی سیم

 

برای اتصال موبایل شیائومی به تلویزیون به صورت بی سیم دو راه اصلی وجود دارد. همانطور که در بخش بالا اشاره کرده بودیم، شرکت شیائومی در گوشی های خود قابلیتی را با نام wireless display قرار داده تا کاربران خود بتوانند با سریعترین زمان گوشی خود را به تلویزیون متصل کنند. برای این کار به قسمت تنظیمات یا setting بروید و همون اول دنبال قسمتconnection and sharing  بگردید و داخل اون قسمت بشوید. یکم پایین تر که بروید، می توانید wireless display را مشاهده کنید که با انتخاب آن می توانید به تلویزیون متصل کنید. البته که باید خود تلویزیون را برای اتصال باید به قسمت خاصی بروید که در هر برند تلویزیون متفاوت می باشد.

روش دیگری هم وجود دارد که بد نیست اینجا برایتان بگوییم. اسم این قابلیت cast می باشد. با فعال کردن این قابلیت در کنترل سنتر گوشی می توانید گوشی را به تلویزیون متصل کنید. البته راه دیگری برای قعال کردن این قابلیت وجود دارد. به setting گوشی بروید، قسمتconnection and sharing  بروید، و در آخر cast را انتخاب کنید و گزینه آن را فعال کنید. البته که برای اتصال موبایل شیائومی به تویزیون هوشمند در این روش و روش wireless display باید تلویزیون هم این قابلیت رو ساپورت کند. خوشبختانه اکثر تلویزیون های هوشمند از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

 

نحوه اتصال موبایل شیائومی به تلویزیون به صورت بی سیم

 

همچنین به جز این قابلیت ها، می توانید از فروشگاه گوگل پی استور برنامه مختص این قابلیت را دانلود کنید که بد هم نیستند. یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه screen mirroring – castto می باشد.

از مزایای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون به صورت بی سیم می توان به مدریت گوشی خود از هر نقطه ای از اتاق اشاره کرد. البته درست است که محدودیت هایی دارد، اما از کابل و… که ممکن است شما را اذیت کند بهتر است. شیائومی و دیگر کمپانی های موبایل سازی سعی دارند که این اتصال را بهتر کنند تا تصویر با بهترین کیفیت و کمترین قطع و وصلی در تلویزیون مشاهده کنید. از معایب این روش می توان گفت که باید تلویزیون این قابلیت را داشته باشد و در صورت نبود این قابلیت، نمی توانید گوشی شیائومی تان را به تلویزیون متصل کنید.

از طرفی دیگر اگر که خواهان این هستید که گوشی را به کامپیوتر و لپ تاپ یا برعکس متصل کنید، برنامه هایی در گوگل پلی وجود دارند که با دانلود آنها می توانید این کار را انجام دهید. از جمله این برنامه ها می توان به Google Home، Chrome Team Viewer، Microsoft Remote Desktop و دیگر برنامه ها اشاره کرد که با این برناکه ها می توانید تجربه متفاوتی را داشته باشید.

 

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با کابل

 

یکی دیگر از راه های اتصال موبایل شیائومی به تلویزیون این است که با کابلی که یک سر آن وصل میشه به گوشی و سر دیگر آن hdmi می باشد، استفاده کنید. به کمک این کابل به راحتی می توانید گوشی تان را به تلویزیون متصل کنید. البته که باید تلویزیون از درگاه اچ دی ام آی پشتیبانی کند. امروزه تقریبا تمام تلویزیون های جدید دارای این درگاه می باشد. در نتیجه به راحتی می توانید از این طریق گوشی را به تلویزیون تان متصل کنید. بعد از اتصال گوشی به تلویزیون با این کابل مخصوص پیغامی را روی گوشی تان مشاهده می شود، که با تایید کردن می توانید تصویر را در تلویزیون مشاهده نمایید.

البته که روش دیگری هم وجود دارد که چندان هم جالب نیست، یعنی اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با کابل شارژر می باشد. برای این کار باید از مبدل یا به اصطلاح از هاب استفاده کنید. برای این کار کابل شارژر را به گوشی تان متصل کنید. از آن طرف HDMI را به مبدل متصل و طرف دیگر کابل را به تلویزیون وصل کنید که همانطور که گفتیم چندان هم جالب نیست اما شدنی است.

از مزایای اتصال موبایل شیائومی به تلویزیون با کابل می توان به اتصالی بهتر و پایدارتر اشاره کرد. زیرا همانطور که می دانید همیشه سیم بهتر از اتصال بی سیم بوده است. البته که این روش معایب هایی هم دارد. با استفاده از این روش نمی توانید همانند روش بی سیم هر نقطه از اتاق گوشی تان را کنترل کنید. همین ممکن است که در بعضی وقتی کار را برایتنان سخت کند.

در بالا به نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون را برایتان شرح دادیم که به دو روش با سیم و بدون سیم تقسیم می شوند. یقینا اتصال بدون سیم می تواند کاربردی تر و بهتر برای کابران باشد. به دلیل اینکه با این روش می توانید در هر نقطه، موبایل تون را هنگام اتصال کنترل کنید البته که ممکنه محدودیت هایی هم وجود داشته باشئ اما این روش می تواند جذاب تر به نظر بیاید. با استفاده از این قابلیت می توانید انواع کارها را که در گوشی انجام میدادید، روی تلویزیون انجام دهید. همه کمپانی هایی موبایل سازی از این قابلیت پشتیبانی می کنند و در تلاش هستند که اتصال آن را بهتر و قابلیت آن را بیشتر کنند.

 

موبوتعمیر بهترین وبسایت اینترنتی لوازم جانبی شیائومی

 

یکی از بهترین شاخص ها و نکات ها هنگام خرید لوازم جانبی و قطعات شیائومی و همچنین اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با کابل وجود دارد این است که از کابل و لوازم جانبی اصل استفاده کنید تا سلامت گوشی حفظ شود. بهترین راه برای اینکه لوازم اصلی را خریداری کنید این است که به فروشگاه معتبر مراجعه کنید. یکی از بهترین فروشگاه معتبر، موبوتعمیر می باشد. این وبسایت فروشگاهی، انواع شارژر شیائومی، درب پشت شیائومی و… با بهترین کیفیت و ضمانت اصالت و سلامت کالا در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین این وبسایت علاوه بر شارژر و کابل، باطری اصلی شیائومی را با قیمتی مناسب به فروش می رساند.

در حال حاضر فروشگاه اینترنتی موبوتعمیر لوازم جانبی شیائومی را با بهترین قیمت به فروش می رساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *