آموزش غیر فعال کردن سیف سرچ گوگل

چگونه سیف سرچ گوگل را غیر فعال کنیم

امروزه، ایمن بودن اینترنت به یک موضوع بزرگ برای کاربران و همچنین والدین تبدیل شده است. در اینترنت حجم زیادی از اطلاعات وجود دارد که برای کاربران مفید هستند. اما بعضی از داده ها، برای بعضی از مخاطبان، مناسب نیستند. شما می توانید در فضای اینترنت برای هر چیزی، چه برای سرگرمی یا کسب اطلاعات سرچ کنید. اما در این فضا، ممکن است به اطلاعاتی یا تصاویری دست پیدا کنید که برای شما مضر باشد. این مسئله بیشتر هم برای والدین که نگران فرزندان خود هستند وجود دارد. در این مطلب به نحوه فعال کردن یا غیر فعال کردن سرچ ایمن گوگل یا Google SafeSearch و همچنین راه حل مشکل خاموش نشدن سیف سرچ گوگل را به شما آموزش خواهیم داد.

 

سیف سرچ گوگل چیست؟

 

چگونه SafeSearch گوگل را غیر فعال کنیم

 

گوگل برای حل این مشکل، SafeSearch را ارائه داد. البته در بعضی از مروگرها هم می توانید این قابلیت را ببیند که در این مطلب قرار است تنها روی سیف سرچ گوگل تمرکز کنیم. این قابلیت در دیگر مرورگرها ممکن است متفاوت عمل کند و برخی از مطالب ها را سانسور نکنند.

همانطور که گفته شد، این قابلیت بسیار مفیدی است اما می تواند کاربر را محدود کند که برای برخی ها، خوشایند نیست. ممکن است که در موتور جستجو گوگل، به دنبال اطلاعاتی باشد که به واسطه سرچ ایمن، آن داده به درستی به شما ارائه نشود. این آموزش به شما نشان خواهد داد که چطور سیف سرچ گوگل را خاموش یا روشن کنید. این آموزش هم برای موبایل، کامپیوتر و همچنین برای مشکل خاموش نشدن سیف سرچ گوگل می باشد.

 

چگونه بفهمیم جستجو ایمن یا سیف سرچ گوگل فعال است؟

 

غیرفعال کردن سیف سرچ گوگل

 

قبل از اینکه در مورد فعال یا غیر فعال کردن سیف سرچ گوگل تصمیم بگیرید، بهتر است که وضعیت آن را روی مرورگرتان بررسی کنید. البته امروزه این قابلیت به صورت خودکار روی مرورگر اکثر کاربرهای ایرانی فعال می باشد و به همین خاطر بعد از سرچ، بعضی از نتایج را نمی توانید ببینید و محدود خواهید بود. البته فعال بودن این قابلیت بد هم نیست، زیرا باعث مخفی کردن محتواهای غیر اخلاقی و خشونت بار می شود. پس با خیال راحت می توانید گوشی، تبلت یا رایانه را در اختیار کودکان خود قرار دهید. در ادامه قرار است چطور بفهمیم که سیف سرچ گوگل فعال است؟

 

فعال کردن سیف سرچ گوگل

 

در ابتدا وارد موتور جستجو گوگل می شوید و عبارت Safesearch را جستجو می کنید. در کامپیوتر و لپ تاپ با انتخاب لینک اولی که عبارت Your SafeSearch Setting می باشد، می توانید وضعیت سیف سرچ را بررسی کنید. در تلفن همراه هم مثل رایانه شخصی بعد از سرچ، لینک اولی را زده و فعال بودن یا نبودن آن را می توانید ببینید.

 

نحوه فعال و غیر فعال کردن سیف سرچ گوگل بر روی لپ تاپ و کامپیوتر

 

برای این کار دو راه وجود دارد. برای فعال یا غیر فعال کردن جستجو ایمن گوگل در رایانه مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا به صفحه تنظیمات سیف سرچ گوگل وارد شوید.
  2. با صفحه ای که رو به رو خواهید شد که سه گزینه دارد. برای کاربران ایرانی ممکن است که سیف سرچ فعال و روی گزینه Filter باشد.
  3. برای غیر فعال کردن می توانید روی گزینه Off کلیک کنید. گزینه وسطی کارایی بین فعال بودن و غیر فعال بودن را به شما ارائه دهد. به این منظور که ممکن است، تصاویر نا مناسب را مخفی کنید اما  بعضی از لینک ها که در زمان فعال بودن سیف سرچ مخفی می شوند، را به شما نشان دهد.
  4. برای فعال بودن هم می توانید گزینه Filter را انتخاب کنید.

 

فعال کردن سیف سرچ گوگل در کامپیوتر

 

البته ممکن است که برای بعضی از کاربران به جای انتخاب سه گزینه، نوار جا به جایی نشان داده شود که می توانید با آن، جستجو ایمن را فعال یا غیر فعال کنید.

 

چگونه سیف سرچ گوگل را در کامپیوتر غیر فعال کنیم

 

دومین راه برای غیر فعال کردن SafeSearch گوگل از طریق جستجو کردن است. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا به گوگل بروید و عبارتی با هر موضوعی را سرچ کنید.
  2. سمت راست پایین علامت چرخ دنده عبارت SafeSearch را می توانید مشاهده کنید. آن را انتخاب کنید. مانند روش قبلی با سه گزینه رو به رو خواهید شد.
  3. برای کامل فعال کردن سیف سرچ، روی گزینه Filter explicit results کلیک کنید. اگر می خواهید آن را غیر فعال کنید، روی Off کلیک کنید.

البته ممکن است که این گزینه برای شما نباشد. برای این کار می توانید علامت چرخ دنده با نام Quick Settings که در سمت راست قرار دارد، انتخاب کنید و کمی پایین تر، عبارت SafeSearch را مشاهده کنید. ممکن است که نوار جا به جایی را به شما نشان دهد. در غیر این صورت روی آن کلیک کنید و به صفحه سیف سرچ برای شما باز خواهد شد.

 

نحوه غیر فعال کردن SafeSearch گوگل بر روی تلفن هوشمند

 

غیرفعال کردن سیف سرچ گوگل در گوشی

 

همانند رایانه شخصی، برای تلفن همراه هم دو روش وجود دارد. برای غیر فعال کردن سرچ ایمن گوگل بر روی گوشی مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد برنامه Google شوید.
  2. طبق تصویر بالا، تصویر پروفایلی که در گوشه بالایی سمت راست قرار دارد، اینتخاب کنید. البته ممکن است که به جای تصویر، حروف اسمتان که بر روی جیمیل گزاشته شده نوشته شده باشد.
  3. گزینه Settings انتخاب کنید. سپس وارد صفحه SafeSearch شوید. ممکن است که به جای SafeSearch، عبارت Hide explicit results را مشاهده کنید.

در این صفحه می توانید سیف سرچ را فعال یا غیر فعال کنید.

 

دومین راه برای غیرفعال کردن سیف سرچ بر روی گوشی این است که عبارت SafeSearch را در گوگل سرچ کنید. لینک اولی Your SafeSearch Setting را انتخاب کنید. در این صفحه می توانید، آن را فعال یا غیرفعال کنید.

 

حل مشکل غیر فعال نشدن سیف سرچ گوگل برای بعضی از کاربران ایرانی

 

یکی از راه هایی که برای حل این مشکل وجود دارد، استفاده از DNS است. برای این کار مطابق مراحل زیر عمل کنید.

 

  1. برای حل مشکل غیرفعال نشدن سیف سرچ گوگل گوشی وارد تنظیمات شوید.
  2. سپس در قسمت سرچ، عبارت DNS را جستجو کنید.
  3. گزینه Private DNS را انتخاب کنید.
  4. روی گزینه Private DNS provider hostname تب کنید و از DNS های مختلف مانند دی ان اس شکن و… استفاده کنید. البته می توانید از عبارت dns.google را بنویسید.
  5. سپس گزینه Save را انتخاب کنید.

اگر روش بالا کار نکرد می توانید از برنامه هایی مانند 1.1.1.1 استفاده کنید.

 

سوالات متداول

 

  • چرا سیف سرچ گوگل برای کاربران ایرانی غیرفعال نمی شود؟

 

این مشکل مربوط به اپراتور ارائه دهنده اینترنت می باشد که اجازه خاموش کردن آن را نمی دهد.

 

بهترین وبسایت خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل

 

یکی از معتبرترین وبسایت برای خرید قطعات گوشی و لوازم جانبی مانند شارژر اصل، موبوتعمیر می می باشد. در این وبسایت می توانید انواع لوازم جانبی موبایل را با بهترین قیمت خریداری کنید.

 

اگر هنگام خرید، دچار ابهامی شدید می توانید از طریق واتساپ یا تماس سوالات را بپرسید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *