آیا گوشی سامسونگ گلکسی S23 ارزش صبر کردن را دارد؟

ایا S23 ارزش خرید دارد

اگر قصد خرید گوشی پرچمدار دارید، به احتمال زیاد این سوال در ذهنتان پیش آمده که ارزش دارد برای s23 صبر کنیم یا s22 بخریم؟ از زمان معرفی گوشی های سری s22 تقریبا یک سال گذشته و سامسونگ قرار است که در هفته اول فوریه، گوشی های سری s23 را معرفی کند. پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که صبر کنید تا S23 معرفی و به بازار راه پیدا کنند. البته به این معنی نیست که آن را خریداری کنید. بعد از عرضه این گوشی ها و ورود به بازار ایران، قیمت موبایل های سری s22 کاهش می یابند. پس اگر پول برایتان مهم است، بهتر است که صبر کنید. البته با این شرایط اقتصادی ممکن است که زیاد گوشی های سری اس 22 ارزان نشوند.

سوال این است که ایا منتظر گوشی s23 باشیم یا s22 بخریم؟ آیا گوشی s23 اولترا ارزش صبر کردن را دارد یا سراغ گوشی s22 اولترا برویم؟ هدف این مطلب مقایسه سریع گلکسی اس 23 و گلکسی اس 22 است.

 

مقایسه سریع سامسونگ Galaxy S22 و Galaxy S23

 

مقایسه S23 با S22

 

مشخصات گوشی های S23 به صورت رسمی در دسترس نیست. در ادامه گلکسی S22 را با اطلاعاتی که از S23 وجود دارد، مقایسه می کنیم و ارتقاءهای آن را سریع بررسی می کنیم.

یکی از نکته هایی که زیاد مورد بحث شده، در مورد طراحی دو برادر کوچک، یعنی S23 و S23 پلاس است. از رندرهایی که منتشر شده می توانیم حدس بزنیم که چینش دوربین های S23 و S23 Plus بسیار با گوشی S22 Ultra شباهت دارد. همچنین بدنه آن کمی زاویه دارتر شده است. در مورد s23 اولترا انتظار می رود که ظاهری مشابه نسل قبلی خود داشته باشد.

تفاوت بعدی استفاده از چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 است که به احتمال زیاد در همه نسخه ها قرار است استفاده شود. این چیپست نسبت به چیپست s22 بسیار پرقدرتر و سریع تر است و تأثیر نسبتاً زیادی روی دوربین گوشی دارد. البته ممکن است که سامسونگ مانند نسل های قبل از اگزینوس در برخی از منطقه ها استفاده کند.

درمورد دوربین بحث زیادی وجود دارد: بر اساس شایعه ها گلکسی s23 Ultra از دوربین 200 مگاپیکسلی به جای 108 مگاپیکسلی استفاده می کند. تغییر بزرگی که در چند سال اخیر می بینیم. انتظار می رود که بقیه دوربین های اس 23 اولترا هم بهبود پیدا کنند. در مورد s23 Plus و s23 هم انتظار می رود از همان دوربین 50 مگاپیکسلی استفاده شود اما به موجب تغییر چیپست، کیفیت دوربین افزایش پیدا می کند.

طبق اطلاعاتی که وجود دارد، S23 و S23 Plus از نظر باتری حدود 200 میلی آمپر ساعت افزایش می یابند. بدین ترتیب گوشی S23 دارای باتری 3900 میلی آمپر ساعتی و S23 Plus دارای باتری 4700 میلی آمپر ساعتی می باشند. همچنین طبق شایعات قرار است حالتی با نام Light Mode در گوشی های سری s23 قرار گیرد. این قابلیت برای صرفه جویی در مصرف انرژی قرار خواهد گرفت. این ویژگی در حال حاضر در گوشی Galaxy Z Flip 4 وجود دارد. برای خرید شارژر Z Flip 4 می توانید با بهترین قیمت از وبسایت اینترنتی موبوتعمیر خرید کنید.

قرار است گوشی های سری s23 با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 منتشر شود. سامسونگ تمایل دارد آپدیت ها را برای این گوشی ها سریع تر عرضه کند.

 

چرا باید به جای گوشی گلکسی S23، گلکسی S22 بخریم؟

 

ایا s22 ارزش خرید دارد؟

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سری S22 سامسونگ، نزدیک به یک سال عرضه شده است اما همچنان گوشی های فوق العاده ای هستند. می توانید یکی از بهترین دوربین ها را در گوشی های سری اس 22 مخصوصا اولترا پیدا کنید. هر دو گوشی S22 و S22 Plus از دوربین 50 مگاپیکسلی بهره می برند که کیفیت عالی به مخاطب می دهند. دارا بودن چیپست اسنپدراگون 8 نسل یک یا اگزینوس 2200 هم یکی از نقاط قوت این گوشی ها به شمار می رود. با این وجود از نسل دو چیپست اسنپ دراگون ضعیف تر است. اما چیپست نسل یک اسنپدراگون نسل 8 همچنان بسیار قدرمند است. داشتن رم 8 گیگابات یا 12 در نسخه اولترا هم از مشخصات دیگر به شمار می رود.

در حال حاضر سری گلکسی اس 22 همچنان پرچمدار فعال سامسونگ است و اولین گوشی هایی بودند که به روز رسانی One Ui 5 را دریافت کرده اند. بدین معنی است که به روزرسانی ها ادامه پیدا خواهند کرد و تا سال 2025 یا 2026 می توانید آپدیت اندروید دریافت کنید. حتی تا سال 2027 هم آپدیت امنیتی دریافت می کند.

سری اس 22 با وجود اینکه از پردازنده، دوربین و امکانات قدیمی نسبت به اس 23 برخوردار می باشد اما می تواند با رقبای پرچمدار هم رقابت کند. خلاصه نکات این است که با خرید گوشی اس 22 می توانید مقدار زیادی پس انداز کنید.

 

چرا باید منتظر گلکسی S23 باشیم؟

 

تفاوت s22 و s23

 

البته طبق اطلاعاتی که الان وجود دارد، قرار است بگوییم که چرا باید اس 23 بخریم. در حالی که اس 22 گوشی های فوق العاده ای هستند اما اس 23 ها چند پله ارتقاء پیدا می کنند. از طراحی تا دوربین، سری اس 23 نسبت به نسل قبل خود بهتر می شوند. طراحی اس 23 و اس 23 پلاس شاهد تغییراتی خواهیم بود. بعد از دو نسل قرار است که چینش دوربین ها عوض شود و سه لنز گوشی شبیه چینش دوربین های S22 اولترا می شود. گل سر سبد خانواده، یعنی S23 Ultra شباهت زیادی با s22 Ultra دارد.

طبق شایعه ها و اطلاعاتی که وجود دارد، همه اس 23 ها از چیپست اسنپدراگون 8 نسل دو بهره می برند. همچنین شایعه دیگری وجود دارد که سامسونگ قصد دارد از چیپست سریع تر هم استفاده کند. اگر قدرت و سرعت گوشی برایتان مهم است، ارزش دارد که برای اس 23 منتظر بمانید. انتظار داریم که برای همه مناطق، از اسنپدراگون استفاده شود و خبری از اگزینوس نباشد.

ارتقاء دیگری که می توانیم شاهد آن باشیم، افزایش ظرفیت باتری دو مدل اس 23 و اس 23 پلاس می باشد. بدین ترتیب سامسونگ Galaxy S23 دارای ظرفیت 3900 میلی آمپر ساعتی و Galaxy S23 Plus دارای ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعتی خواهند بود. در ترکیب با پردازنده جدید، می توانیم این انتظار را داشته باشیم که عمر باتری این گوشی ها به صورت قابل توجهی بهتر شوند. احتمالاً باتری اس 23 اوترا همان 5000 میلی آمپر ساعت است.

به احتمال زیاد s23 Ultra از دوربین 200 مگاپیکسل بهره می برد، اگرچه بحث Pixel Binning هم نباید فراموش کرد.

 

گوشی گلکسی s23 یا گلکسی s22 بخریم؟

 

آیا s23 ارزش صبر کردن را دارد

 

اگر به یک گوشی نیازمندید و نمی توانید تا ماه بعد صبر کنید، کار اشتباهی می کنید. به دلیل اینکه بعد از عرضه s23، گوشی s22 ارزان تر می شود. البته با وجود این شرایط اقتصادی، این تصمیم صبر کردن ممکن است که مقداری ریسک داشته باشد. اما اگر می خواید بهترین و قدرتمند ترین گوشی سامسونگ را داشته باشید، سراغ s23 بروید. چیپست قویتر، باتری بهتر، دوربین بهتر و… با همان قیمت عرضه s22 می توانید تهیه کنید.

 

بهترین وبسایت خرید لوازم جانبی سامسونگ

 

موبو تعمیر یکی از بهترین وبسایت های اینترنتی است که در فروش لوازم جانبی گوشی مانند شارژر گوشی فعالیت دارد. این وبسایت انواع شارژر مانند شارژر اپل و شارژر سامسونگ با بهترین قیمت به فروش می رساند. اگر قصد خرید s23 دارید، احتمالا به شارژر 45 وات سامسونگ نیاز دارید. از فروشگاه موبوتعمیر می توانید شارژر اصلی s23، شارژر اصلی s23 پلاس و اس 23 اولترا را خریداری کنید.

 

اگر هنگام خرید، دچار ابهامی شدید می توانید از طریق واتساپ یا تماس سوالات را بپرسید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *