از دوربین سامسونگ گلکسی S23 چه انتظاری داریم؟

انتظارات ما از دوربین S23

یکی از مورد انتظارترین گوشی های بازار، سری گوشی های گلکسی S23 هستند که در هفته اول ماه فوریه در رویداد آنپکد معرفی می شوند. سامسونگ در هر نسل از سری اس، کیفیت دوربین را بسیار ارتقا می دهد تا با رقیب های خود مثل آیفون و شیائومی به رقابت بپردازد. البته اطلاعاتی که در ادامه به آن می پردازیم، بر اساس اعلامیه های رسمی و اطلاعاتی که به بیرون راه پیدا کردن، هستند. بنابراین ممکن است که این اطلاعات کامل یا درست نباشد. به هرحال، در ادامه مطلب به انتظارات ما از دوربین های سری گوشی های S23 می پردازیم.

 

از دوربین های گوشی سامسونگ گلکسی S23 چه انتظاری داریم؟

 

مشخصات دوربین S23

 

باز هم اشاره کنیم، تضمینی وجود ندارد که این اطلاعات با چیزی که در رویداد Galaxy Unpacked قرار است معرفی شود، کامل یکسان باشد. اما سامسونگ قبل از این رویداد شروع به پخش چند تیزر کرده است. از این تیزرها می توانیم بفهمیم که سامسونگ روی دو چیز یعنی مگاپیکسل و عکاسی در شب (Night Mode) متمرکز شده است. این موضوع عجیبی نیست، چرا که ماه های قبل این موضوع مورد به عنوان شایعه مورد بحث بود.

همانند سری گلکسی S22و گلکسی S21، گل سر سبد سری گوشی s23 گلکسی S23 Ultra است. از دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S23 Ultra چه انتظاری داریم؟ بیایید با مگاپیکسل شروع کنیم. بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد، گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا از دوربین ISOCELL HP1 یا HP3 که 200 مگاپیکسلی هست، استفاده می کند. این اولین تغییر قابل توجه دوربین در دو یا سه سال گذشته شناخته می شود. درمورد نسخه های ارزان تر این سری یعنی S23 پلاس و S23 هم ممکن است که ارتقاء پیدا کنند. البته در حد 200 مگاپیکسل ارتقاء پیدا نمی کنند و طبق اطلاعاتی که وجود دارد، این گوشی ها ازهمان دوربین 50 مگاپیکسلی استفاده می کنند. البته شایعه ای هم وجود دارد که ممکن است از دوربین 108 مگاپیکسلی به جای 50 مگاپیکسل استفاده شود که زیاد این شایعه اعتبار ندارد. به نظر ما سامسونگ از همان دوربین 50 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

به جز دوربین اصلی، انتظار زیادی از بقیه دوربین های پشت گوشی نداریم و احتمالاً سامسونگ، از همان دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. در گوشی اس 23 اولترا از پریسکوپ 10 مگاپیکسلی استفاده می کند.

درمورد طراحی دوربین های سری گوشی S23، بحث های مختلفی وجود دارد. طبق رندرهایی که منتشر شده، طراحی دوربین های گوشی S23 و S23 پلاس از طرح شبیه S22 اولترا بهره می برند. لنز ها ممکن است که مستقیماً در پشت تلفن همراه قرار بگیرند. با این حال انتظار می رود که طراحی دوربین گلکسی S23 Ultra همان نسل قبل خود را ادامه دهد.

 

درباره دوربین S23 اولترا

 

یکم از بحث مگاپیکسل دور شویم. بر اساس گزارش ها، سامسونگ در سنسور دوربین گوشی اس 23 اولترا از چیزی به نام Nightography استفاده می کند که عملکرد آن در شب را تا حد زیادی بهبود می یابد. Expert RAW چیزی است که سامسونگ آن را در سنسور گوشی های s22 گزاشته تا در نور کم، کمک کند.

همچنین زمزمه هایی از بهبود فیلم برداری شنیده می شود. از جمله فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه که در s22 فیلم برداری 8k با سرعت 24 فریم در ثانیه گرفته می شود. البته اگر نیازی به رزولوشن 8K ندارید، نگران نباشید. به دلیل اینکه S23 قادر به فیلم برداری 4K بدون مشکل می باشد. ممکن است که در سری S23 شاهد فیلم برداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه هم باشیم.

استفاده از پردازنده جدید اسنپدراگون نقش مهمی را برای دوربین ایفا می کند. جدید ترین چیپست پرچمدار کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 دارای یک ISP شناختی جدید است که امکان تقسیم بندی معنایی سریع تر و شناسایی اشیاء درون تصویر شما را فراهم می کند که این بسیار جذاب است. این شرکت قبلاً هم گفته که با کمپانی سامسونگ همکاری می کند تا از مگاپیکسل بالا، نتایج بهتری بهتری ثبت کند.

 

شیاهت دوربین S23 با S22 ULTRA

 

در آخر هم انتظار داریم که سامسونگ از نظر نرم افزار هم قابلیت های جدیدی را اضافه یا قابلیت های قبلی را بهبود دهد. در حال حاضر اطلاعات جدیدی در این مورد وجود ندارد.

 

دوربین های سری سامسونگ گلکسی S23 در مقابل رقیب های خود

 

رقابت S23 با آیفون

 

یکی از رقیب های سرسخت گوشی s23، آیفون 14 می باشد. حدس زدن درمورد کیفیت دوربین s23 در مقابل رقبای خود، مقداری سخت است. اما سامسونگ در گوشی های سری اس 22 مخصوصاً S22 Ultra ثابت کرده که می تواند گوشی را تولید کند که از نظر دوربین نسبت به رقبای خود مثل آیفون، حرفی برای گفتن دارد و دوربین فوق العاده ای با امکانات زیاد درست کند. بنابراین از گوشی s23 Ultra هم این انتظار را داریم. گوشی های s23 و s23 plus که 3 تا دوربین دارند، با گوشی آیفون 14 که 2 تا دوربین دارد، به رقابت می پردازند. البته دوربین بیشتر به معنای کیفیت بالاتر نیست اما بهتر است که سامسونگ، لنز تله فوتو این دو گوشی از نظر زوم را بهبود دهد. گوشی S23 Ultra هم با چهار دوربین از بقیه رقبا مانند آیفون 14 پرو مکس، دوربین بیشتری دارد.

یک بحث دیگری که وجود دارد این است که بعضی ها فکر می کنند که تنها سخت افزار است که در کیفیت عکس تاثیر گذار است. اما این چنین نیست و نرم افزار و پردازش پس از آن هم بسیار مهم است. گوگل از نظر پردازش و ویژگی های خاص در جایگاه ویژه ای قرار دارد، اما سامسونگ در گوشی های خود، قابلیت کنترل های دستی قرار داده تا کاربران ISO، نور دهی و… را برای تنظیم دقیق تصاویر کنترل کنند.

احتمالا سری گلکسی اس 23 و پیکسل 7 از بهترین های دوربین برای عکاسی شب در گوشی های اندرویدی شناخته خواهند شد. الان بهتر است که منتظر بمانیم تا این دوربین های گوشی اس 23 بررسی شوند.

مسئله بعدی سویچ کردن دوربین فوق عریض به عنوان لنز ماکرو است. لنزها وظایف بیشتری برای تشخیص صحنه بر عهده دارند. بسیاری از گوشی های گران قیمت و پرچمدار، دوربین ماکرو ندارند و از دوربین فوق عریض به عنوان عکاسی ماکرو استفاده می کنند. باید منتظر بمانیم که گوشی های S23 از این نظر بهتر از رقبای خود می تواند عمل کند یا نه. البته چیپست جدید اسنپدراگون نقش کلیدی را ایفا می کند. جایی که ممکن است گوشی های اس 23 بهتر از آیفون عمل کنند.

باز هم اشاره می کنیم، این اطلاعات با اطلاعاتی که در رویدادی که سامسونگ گفته می شود، ممکن است تفاوت داشته باشید. با این حال در این مطلب از آخرین چیزهایی که منتشر شده است، بحث شده است.

 

موبوتعمیر، بهترین وبسایت برای خرید لوازم جانبی S23

 

یکی از مهم ترین محصولی که بعد از خرید s23 باید تهیه کنید، شارژر آن است. برای خرید شارژر s23، خرید شارژر s23 پلاس، خرید شارژر s23 اولترا نکته ای که باید رعایت کنید، اصل بودن شارژرها می باشد. با خرید از فروشگاه معتبر می توانید شارژر اصلی سامسونگ با بهترین قیمت همراه یا ضمانت اصالت و سلامت کالا خریداری کنید. موبوتعمیر یکی از بهترین و معتبر ترین وبسایت های اینترنتی که زمینه لوازم جانبی گوشی فعالیت دارد. می توانید از این وبسایت، لوازم جانبی را با بهترین قیمت خریداری کنید.

اگر درمورد شارژرهای گوشی ابهام و سوالی دارید، می توانید از طریق واتساپ و تماس بپرسید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *