ایا اینترنت 5G شارژ بیشتری در گوشی مصرف می کند؟

ایا مصرف شارژ 5G بیشتر از 4G است ؟

زمانی اینترنت 5G تنها در گوشی های پرچمدار می توانستید پیدا کنید اما اکنون در بیشتر گوشی های میانرده و حتی بعضی از گوشی های ارزان می توانید این فناوری را ببینید. این یک طرف قضیه است. طرف دیگر اوپراتور است که باید این اینترت را در دسترس قرار دهد که متاسفانه در همه جا نمی توانید به این فناوری دست پیدا کنید. بسیاری از اوپراتور ها هنوز اینترنت 4G ارائه می دهند. با این حال یکی از سوالات که پرسیده می شود این است که آیا اینترنت 5G شارژ بیشتری مصرف می کند یا نه؟

در انتهای این مطلب به موضوع آیا اینترنت 5G بیشتر از 4G شارژ مصرف می کند پی خواهید برد.

 

آیا فناوری 5G بیشتر از 4G شارژ مصرف می کند؟

 

ایا فناوری 5G شارژ بیشتر مصرف می کند؟

 

درست حدس زده اید. هنگامی که به 5G متصل می شوید، احتمالا احساس کردید که دارد شارژ زودتر خالی می کند. بیشتر برند های موبایل اعتراف کردند که 5G اینترنت بیشتر مصرف می کند و اگر می خواهید دیرتر شارژ تمام شود، به 4G متصل شوید. البته قرار بود که 5G انتقال داداه را سریعتر و فعالیت شبکه را کاهش دهد که ب خلاف این به نظر می رسد.

به طور خلاصه، اپراتور برای ارتقاء زیر ساخت 4G و پشتیبانی از 5G دو گزینه را زیر نظر می گیرند. گزینه اول NSA 5G یا Non-standalone 5G شامل استفاده از فناوری 5G برای انتقال داده جوری که انتظار دارید، می باشد. اما همچنان تماس و پیام از طریق شبکه 4G یا 3G صورت می گیرید که سامسونگ دلیل آن را مصرف کمتر انرژی توصیف کرده است. یعنی اینکه تلفن هوشمند شما به دو شبکه مختلف به طور همزمان متصل است. گزینه دوم 5G SA یا Standalone می باشد. به این معنی است که درگیر بعضی از محدودیت هایی که در LTE است، نمی باشد.

جای تعجب نیست که بیشتر اوپراتورها در سال های اول این فناوری، گزینه اول را انتخاب کند. زیرا استقرار آن ارزان است. متاسفانه چیزی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید. البته در بعضی از جاهای جهان مثل آمریکا، 5G SA ارائه می دهند. البته توجه کنید که عوامل های دیگری که یک جورایی با 5G در ارتباط است، وجود دارد که شارژ گوشی را زود تر خالی می کند.

اولین گوشی هایی که 5G را ساپورت می کردند، از یک مودم مجزا استفاده می کردند که باعث می شد مصرف زیادی داشته باشند. خوشبختانه وضعیت الان خیلی بهتر شده که از مودم های یکپارچه استفاده می کنند. با این حال در بعضی از نقاط جهان، استفاده از 5G در مقایسه با 4G ناکارآمد است.

برای مثال، یکی از عواملی که خیلی زود باتری مصرف می شود، سیگنال ضعیف می باشد. زمانی که آنتن ضعیف باشد، گوشی سعی می کند که بهترین عملکرد را داشته باشد. پس انرژی زیادی مصرف می کند. حالا همین نکته را برای 5G در نظر بگیرید. زمانی که از نزدیک ترین دکل 5G دور هستید، تلفن همراه انرژی زیادی مصرف می کند. می توانید از طریق اینترنت، نقشه پوشش 5G را بررسی کنید که ببینید که آیا ارزش وصل شدن را دارد یا خیر.

 

مصرف باتری 5G چقدر با 4G اختلاف دارد؟

 

برای پاسخ به این سوال به نوع شبکه ای که به آن متصل هستید و مدل گوشی که دارید بستگی دارد. البته این عوامل در طول زمان تغییر می کنند و تکامل می یابند. با این حال با توجه به چیزی که آزمایش شده، حداقل 2 ساعت از عمر باتری را مقابل 4G مصرف می کنند. آیفون 12 اولین سری گوشی اپل که از تکنولوژی 5G پشتیبانی می کرد. زمانی که از این فناوری استفاده می کردید، با مشکل باتری مواجه می شدید. البته اپل قابلیت Smart Data ارائه داد. این قابلیت در مواقعی که به 5G نیاز نداری به 4G تغییر می داد. همین اتفاق مشکل باتری در گوشی های سری پیکسل 6 هم دیده شد. زمانی که کاربران قابلیت 5G را در این گوشی ها غیر فعال کردند، عمر باتری بهتر شد.

هرچقدر که گوشی ها جدید می شوند، از این نظر پیشرفت می کنند و تفاوت کمتری را مشاهده خواهید کرد. می توانید این انتظار را داشته باشید که در آینده نه چندان دور، تفاوت ها بسیار ناچیز باشند.

 

بهترین وبسایت خرید اینترنتی لوازم جانبی و قطعات

 

اگر تصمیم به خرید لوازم جانبی و قطعات گوشی گرفته اید، بهتر است که از فروشگاه معتبر خرید کنید. یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی، موبوتعمیر است. وبسایت موبو تعمیر انواع لوازم جانبی مانند شارژر اصلی و قطعات مانند باتری گوشی با بهترین قیمت همراه در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. شما می توانید انواع باتری اصلی گوشی مانند باتری گوشی سامسونگ، باتری گوشی آیفون، باتری گوشی نوکیا و… با مناسب ترین قیمت همراه با 7 روز مهلت تست و 3 ماه گارانتی تعویض به فروش می رساند. باتری هایی که در سایت به فروش می رود، اصلی بوده و با دستگاه تست باتری تست شده اند.

اگر که سوالی دارید، می توانید از طریق واتساپ یا تماس بپرسید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *