3 تا از بهترین موبایل های پرچمدار از نظر شارژدهی

بهترین گوشی از نظر شارژدهی

یکی از معیارهایی که باید هنگام خرید گوشی رعایت کرد، میزان شارژدهی می باشد. به عبارت دیگر مقدار زمانی که گوشی از 100 درصد شارژ تا تمام شدن شارژ طول می کشد. هر موبایلی که خریداری می کنید شارژدهی مشخصی دارد و بعد از اتمام آن، باید مجدد گوشی را به شارژ متصل کنید. بعضی از گوشی هایی که در بازار وجود دارند، دارای شارژدهی طولانی تری نسبت به دیگر گوشی ها می باشند که اگر که این مورد برای شما مهم است، بهتر است که ادامه مطلب را دنبال کنید.

این گوشی هایی که که در لیست 3 تا از بهترین موبایل از نظر شارژدهی هستند، از نوع پرچمدار می باشند. معمولا همه گوشی های پرچمدار از نظر شارژ دهی مناسب می باشند اما گوشی هایی که معرفی می کند، از این نظر عملکرد بهتری دارند. عوامل زیادی مانند نمایشگر و پردازنده در رابطه با شارژدهی این گوشی ها وجود دارند که در ادامه به اینها می پردازیم.

در انتهای این مطلب به عوامل تاثیرگذار روی شارژدهی گوشی و 3 تا از بهترین گوشی از نظر شارژدهی پی خواهید برد. همچنین 2 تا از راهکار افزایش طول عمر مفید باطری را ذکر خواهیم کرد.

 

عوامل تاثیرگذار روی شارژدهی گوشی

 

معیارهای زیادی وجود دارد که با خاطر آن موبایلی از نظر عملکرد با موبایل دیگری تفاوت دارد. در اینجا می خواهیم به معیارهای تاثیرگذار بر روی شارژدهی گوشی بپردازیم. ظرفیت باتری، تراشه به کار برده شده در گوشی و نمایشگر سه تا از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار روی شارژدهی گوشی می باشد.

اولین نکته ای که هنگام بررسی میزان شارژدهی گوشی توجه می کنید، ظرفیت باتری می باشد. هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد، انرژی بیشتری در خود ذخیره کرده و شارژدهی بیشتری به کاربر می دهد. البته که تنها معیار شارژدهی ظرفیت باتری نمی باشد.

نمایشگر، دومین عامل تاثیر گذار روی شارژدهی موبایل می باشد. همانطور که اشاره کردیم، نمی توان ظرفیت باتری را تنها ملاک شارژدهی در نظر گرفت. با افزایش ظرفیت باتری، باتری بزرگتر می شود و در نتیجه موجب بزرگتر و سنگین تر شدن گوشی می شود. به همین دلیل کمپانی های موبایل سازی با انتخاب نمایشگر مناسب، سعی دارند که شارژدهی گوشی را افزایش دهند. هرچه نمایشگر بزرگتر باشد، باتری بیشتری مصرف می کند. البته جز اندازه صفحه نمایش، رزولوشن صفحه نمایش و نرخ تصویر هم بر روی مصرف انرژی هم تاثیر دارد. همچنین خود پنل صفحه نمایش هم می تواند روی مصرف باتری تاثیرگذار باشد. دو نوع پنل اصلی با نام آمولد و ال سی دی برای صفحه نمایش داریم که آمولد از نظر مصرف انرژی بسیار بهتر می باشد و تقریبا در تمام گوشی های پرچمدار استفاده می شود.

نوع تراشه هم عامل دیگر شارژدهی گوشی می باشد. فناوری هایی که در ساخت تراشه به کاربرده می شود، روی شارژدهی گوشی تاثیرگذار است. بنابراین هرچه فناوری مدرن تری در تراشه به کاربرده شود، کمتر انرژی دستگاه مصرف می کند.

 

3 تا از بهتری موبایل های پرچمدار از نظر شارژدهی

 

آیفون 14 پرومکس: شاید گوشی های آیفون را بتوان معروف ترین گوشی بین مردم دنیا دانست. در حال حاضر موبایل آیفون 14 پرو مکس قوی ترین و بهترین گوشی اپل می باشد. پرچمدار آیفون دارای باتری برابر با 4323 میلی آمپر ساعت می باشد که تفاوت آنچنانی با نسل قبلی خود یعنی آیفون 13 پرو مکس ندارد. از شارژ 20 واتی پشتیبانی می کند که عملکرد آن معمولی است. باتری این گوشی در عرض نیم ساعت، 50 درصد شارژ می شود. به راحتی می تواند یک روز کامل استفاده معمولی را پوشش دهد. البته فراموش نکنیم که به دلیل استفاده از پردازنده جدیدتر، یعنی پردازنده A16 بایونیک، شارژدهی اش مقداری بهتر از نسل قبلی خود می باشد.

 

بهترین موبایل از نظر شارژدهی

 

سامسونگ گلکسی اس 22 الترا: از نظر بسیاری از کاربران، در حال حاضر این گوشی بهترین گوشی اندرویدی است که دارای قلم S pen هم می باشد.این گوشی از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر استفاده می کند که برای یک گوشی پرچمدار اندرویدی، معمولی رو به خوب است. از شارژر 45 واتی هم پشتیبانی می کند. این گوشی می تواند در حالت 120 هرتزی، امکان دیدن 17 ساعت پخش ویدیو را به شما بدهد. در استفاده معمولی هم یک روز کامل دوام می آورد.

 

شارژدهی گلکسی اس 22 اولترا

 

شیائومی 12 پرو: امروزه گوشی های شیائومی در بحث شارژدهی و مخصوصا در سرعت شارژ عملکردی مناسبی از خود به جای می گذارد. باتری این گوشی دارای ظرفیتی برابر با 4600 میلی آمپر می باشد که نسبت به دوتا گوشی بالا که اشاره کردیم، ضعیف تر می باشد. اما آداپتوری که شیائومی برای این گوشی قرار داده هست، نکته ضعف رو به خوبی می پوشاند. این گوشی از شارژر 120 واتی پشتیبانی می کند که در 9 دقیقه 50 درصد شارژ می شود. این فوق العاده است. با این گوشی می توانید حدود 12 ساعت به تماشای ویدیو بپردازید. وبگردی این گوشی هم 10 ساعت و نیم اعلام شده است.

 

شارژدهی شیائومی 12

 

راه کار افزایش طول عمر مفید باتری

 

باتری همانند دیگر قطعات، یکی از مهمترین قسمت موبایل می باشد. پس باید کارهایی را انجام دهید که عمر مفید باطری افزایش یابد. در ادامه به دو نکته درمورد افزایش طول عمر مفید باتری اشاره خواهیم کرد.

شارژر کردن به صورت منظم یکی از مهم ترین نکته است که باید به آن توجه کنید. بهتر است که گوشی بین 20 تا 80 درصد شارژ شود. به عبارت دیگر، نگذارید باتری تا صد درصد شارژ شود اگر که سلامتی باتری برایتان مهم است. یک نکته جالبی که در این مورد وجود دارد این است که در گوشی های جدید سامسونگ، می توانید قابلیتی را پیدا کنید که با استفاده از آن، شارژ گوشی بیشتر از 85 درصد شارژ نشود و این خیلی خوب است.

قرار ندادن در هوای خیلی سرد یا خیلی گرم نکته بعدی می باشد. حقیقتا دما محیط تحت کنترل ما نیست و قرار گرفتن گوشی در محیط بسیار سرد یا گرم می تواند به باتری آسیب برساند. برای مثال نباید گوشی خود را درون خودرویی که زیر آفتاب پارک شده، بگذارید. طبق چیزی که اعلام شده بهتر است که دمای گوشی بین 16 تا 24 درجه باشد. سعی کنید که دمای گوشی بیشتر از 35 درجه نباشد.

 

بهترین وبسایت خرید باطری اصلی

 

اگر که مجبور به تعویض باتری شده اید، یکی از نکاتی که باید رعایت کنید این است که باتری را اصلی تهیه کنید. برای این کار راه های زیادی وجود دارد. بهترین و ساده ترین راه برای تهیه باتری اصلی این است که از فروشگاه معتبر خریداری کنید. این فروشگاه ها بهترین اجناس را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد. یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی، موبوتعمیر می باشد. فروشگاه موبوتعمیر انواع شارژر اصلی و باتری اصلی مانند باتری گوشی آیفون، باتری گوشی سامسونگ، باتری گوشی شیائومی، باتری گوشی هواوی و باتری های دیگر گوشی با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتری قرار می دهد.

این وبسایت انواع باتری اصلی آیفون مانند باتری اصلی آیفون 11 پرو مکس، باتری اصلی آیفون 11 پرو، باتری اصلی آیفون 11، باتری اصلی آیفون XS Max، باتری اصلی آیفون XS، باتری اصلی آیفون XR، باتری اصلی آیفون X، باتری اصلی آیفون 6 اس پلاس، باتری اصلی آیفون 8 پلاس، باتری اصلی آیفون 7 پلاس، باتری اصلی آیفون 6 پلاس، باتری اصلی آیفون 8، باتری اصلی آیفون 7، باتری اصلی آیفون 6s، باتری اصلی آیفون 6، باتری اصلی آیفون 5s، باتری اصلی آیفون 5، باتری اصلی آیفون 4 و دیگر باتری ها با بهترین قیمت به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *