آیا شارژر وایرلس برای باتری مضر است؟

آیا شارژر وایرلس برای موبایل بد است؟

یکی از سوالاتی که کاربران موبایل مخصوصا پرچمداران در ذهن شان دارند این است که شارژر وایرلس برای باتری موبایل بد است یا نه. شارژر بی سیم قطعا می تواند تاثیراتی بر میزان عمر مفید باتری بگذارد هرچند باید عوامل دیگر را بررسی کرد. این روزها تقریبا تمام گوشی های پرچمدار و بعضی از گوشی های بالا رده و میانرده از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند که این شارژر بی سیم مقداری کار شما را راحت تر می کند. برای مثال با داشتن شارژ بی سیم می توانید در طول روز شارژ گوشی خود را نگه کنید.

نکات های زیادی در وجود خرید شارژر بی سیم وجود دارد که بهتر است هنگام خرید رعایت کنید. برای مثال بهتر است که شارژر بی سیم شرکتی که توصیه کرده خریداری کنید و حتما شارژری که که تهیه می کنید، اصل باشد. برای خرید شارژر بی سیم اصلی یکی از بهترین راه های که وجود دارد این است که از فروشگاه معتبر خریداری کنید. این کار تاثیرات مثبتی بر عمر مفید باتری گوشی شما دارد. به هر حال، با وجود اینکه شارژر بی سیم راحتی بیشتر به کاربران می دهد، آیا برای عمر مفید باتری ضرر دارد؟ در ادامه مطلب به این موضوع می پردازیم.

 

در انتهای این مطلب به موضوع آیا شارژر بی سیم برای باتری مضر است و چند نکته درمورد افزایش عمر مفید باتری پی خواهید برد.

 

آیا شارژر وایرلس برای عمر مفید باتری مضر است؟

 

قبل از اینکه به موضوع شارژر بی سیم برای باتری ضرر دارد یا نه بپردازیم، باید به شما کاربران عزیز یادآوری کنیم که شارژ کردن گوشی به هر نحوی که باشد، میزان سلامتی باتری را کاهش می دهد و بعد از مدتی باید نسبت به تعویض باتری اقدام کنید. حالا یک سری عواملی وجود دارد که میزان سلامت باتری را خیلی زودتر کاهش می دهد. یکی از عواملی که باید به آن توجه کنید، گرما است. شاید شنیده باشید که گرما قاتل باطری است. این دقیقا یکی از نکته ضعف شارژر وایرلش می باشد که بدتر از شارژر معمولی عمل می کند.

شارژر بی سیم در حین شارژ، تمام نیرو که از برق گرفته را به گوشی شما نمی رساند. راندمان شارژر بی سیم حدود 80 درصد است. بسیار واضح است که شارژر سیمی بسیار بهتر و کارآمد تر از شارژر بی سیم است. زیرا شارژر سیمی به خوبی می تواند انرژی از پریز دیوار به گوشی شما هدایت کند و هیچ شکافی وجود ندارد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، شارژر بی سیم کل انرژی گرفته شده از پریز برق را به گوشی شما نمی دهد. این انرژی هایی که به گوشی نمی رسد، تبدیل به گرما می شود. همانطور که می دانید، قرار گرفتن مداوم گوشی در معرض گرما، باعث کاهش سریع تر سلامت باتری گوشی شما می شود. همچنین اگر گوشی شما دارای کاور باشد، وضعیت بدتر می شود. زیرا کاور مانع سریع خنک شدن گوشی می شود.

اگر که به شارژرهای بی سیم توجه کنید، متوجه خواهید شد که بعضی از شارژرها دارای یک فن خنک کننده برای کنترل دما می باشند. یکی از سوالات دیگر کاربران این است که آیا شارژر وایرلس در ماشین برای گوشی مضر است؟ اکثر شارژرهایی که در خودرو وجود دارند برای گوشی مضر نیستند. به دلیل اینکه خروجی توان آنها از شارژر وایرلسی که خریداری می کنند کمتر می باشد. اکثر شارژر های بی سیم توی ماشین خروجی توان آن ها به 5 وات محدود شده اند. در این چنین شرایطی، تقریبا گرمایی تولید نمی شود. بنابراین موبایل بیش از حد گرم نمی شود.

با در نظر گرفتن تمام مواردی که در بالا ذکر شده، نمی توان گفت که باید زیاد نگران باشیم و از شارژر بی سیم استفاده نکنیم. اگر که هنگام شارژ شدن گوشی شما بیش از حد داغ شد، گوشی شما می تواند میزان توان شارژری که دریافت می کند، را محدود کند تا از گرمای بیش از حد جلوگیری کند. همچنین با رعایت نکته هایی در مورد شارژر بی سیم مانند خرید شارژر ساخته شده شرکت گوشی شما و نکات های دیگر می تواند برای عمر مفید باتری خوب باشد.

 

شارژر وایرلس برای باتری مضر است یا نه

 

چند نکته درمورد افزایش عمر مفید باتری

 

بعد پرداختن به موضوع آیا شارژر بی سیم برای موبایل ضرر دارد، می خواهیم که به چند نکته اشاره کنیم که برای باتری گوشی شما بسیار مفید می باشد. رعایت این نکات ها بسیار آسان و ساده می باشد ولی تاثیر زیادی بر عمر مفید باتری موبایل شما خواهد گذاشت.

اولین نکته ای که باید توجه کنید این است که گوشی تان را به صورت منظم شارژ کنید. طبق چیزی که اعلام شده، بهتر است که شارژ گوشی را بین 20 تا 80 درصد نگه دارید. به عبارت دیگر، اگر سلامت باتری شما برایتان مهم است، نگذارید که گوشی تا 100 شارژ شود. البته در نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ این قابلیت هم وجود دارد که با فعال کردن آن، گوشی نمی زارد تا 100 درصد شارژ شود که این قابلیت بسیار خوب است. برای فعال کردن محدودیت شارژر گوشی سامسونگ به تنظیمات گوشی مراجعه کنید. یکم که پایین تر بیایید قسمت Battery and device care بروید.همون اول وارد قسمت Battery شوید. آخرین گزینه More battery setting می باشد. وارد این قسمت شوید و در آخر Protect battery را فعال کنید که در آخر صفحه قرار دارد.

خنک نگه داشتن گوشی، نکته مهم بعدی می باشد. دمای محیط تحت کنترل ما نیست و قرار گرفتن گوشی در معرض سرما یا گرمای بیش از حد می تواند به باتری آسیب زیادی وارد کند. از قرار گرفتن گوشی در زیر نور خورشید، داخل ماشینی که زیر سایه پارک نشده، زیر بالشت هنگاه شارژ شدن، هوای بسیار سرد و… جلوگیری کنید. خوشبختانه اپل در این مورد توصیه هایی داده است. اپل توصیه می کند که دمای گوشی نباشد بالاتر از 35 درجه سانتی گراد باشد و می گوید که بهترین دما برای گوشی خود بین 16 تا 22 درجه سانتی گراد می باشد.

از شارژ مخصوص خود دستگاه استفاده کنید. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از شارژر های سیمی طراحی شده اند که هر یک از فناوری ها مناسب بعضی گوشی ها می باشند. هر یک از گوشی ها از توان شارژ مشخصی برای شارژر شدن پشتیبانی می کند. اگر که شارژر مخصوص آن تهیه نشود، موجب ایجاد گرما و در نهایت سلامت باتری کاهش می یابد. برای مثال اکثر گوشی های میانرده های جدید سامسونگ از شارژر 25 وات سامسونگ پشتیبانی می کنند.

با رعایت راه هایی که در بالا اشاره شده می توانید عمر مفید باتری گوشی تان را افزایش دهید

 

بهترین وبسایت خرید لوازم جانبی

 

یکی از نکات هایی که هنگام خرید لوازم جانبی باید رعایت کنید این است که لوازم جانبی را اصل خریداری کنید. یکی از بهترین راه ها این است که از فروشگاه معتبر خرید کنید. این فروشگاه ها انواع لوازم جانبی را با قیمتی مناسب همراه با ضمانت اصل و سالم بودن کالا در اخیار شما کاربران عزیز قرار می دهد. یکی از بهترین فروشگاه های معتبر، موبوتعمیر می باشد. فروشگاه اینترنتی موبوتعمیر انواع شارژر وایرلس، شارژر سامسونگ، شارژر آیفون، شارژر شیائومی، شارژر هواوی و دیگر شارژر را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

همچنین در این وبسایت انواع شارژر شیائومی ماننن شارژر 120 وات شیائومی، شارژر 67 وات شیائومی، شارژر 33 وات شیائومی، شارژر نوت 11 پرو پلاس، شارژر پوکو F4 GT، شارژر شیائومی 12 پرو، شارژر شیائومی 12S پرو، شارژر 11T Pro، شارژر شیائومی 12S اولترا، شارژر شیائومی 12S، شارژر شیائومی 12X، شارژر شیائومی 12 لایت، شارژر شیائومی 12، شارژر می 11 پرو، شارژر می 11 اولترا، شارژر پوکو F4، شارژر پوکو X4 GT، شارژر پوکو X4 پرو، شارژر نوت 11 پرو، شارژر پوکو X3، شارژر پوکو X3 Pro، شارژر پوکو X3 GT، شارژر می 11X پرو، شارژر می 11X، شارژر کی 40، شارژر نوت 11، شارژر نوت 10، شارژر نوت 10 اس، شارژر پوکو M4، شارژر نوت 9 پرو، شارژر نوت 9 اس، شارژر شیائومی نوت 9، شارژر ردمی نوت 8، شارژر ردمی نوت 8 پرو و دیگر شارژر را با بهترین قیمت به فروش می رساند. همچنین در این وبسایت باتری اصلی شیائومی با بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *