عادت های مناسب افزایش عمر باتری

عادت های خوب افزایش عمر باتری

همه ی ما که گوشی تلفن همراه داریم، به دنبال عمر طولانی تر باتری هستیم. شارژ سریع یا فست شارژ، یکی از همان تکنولوژی بسیار خوب برای گوشی ها که باعث می شود که گوشی هایمان، در بیشتر مواقع شارژ داشته باشند. اما باتری هایی که در گوشی هایمان وجود دارند، بعد از مدتی کارایی اول خود را از دست می دهند و ممکن است که بعد مدت بسیار طولانی خراب شود و استفاده از گوشی را برایمان مشکل سازد. اگر که گوشی را چند سال دارید، احتمالا متوجه شده اید که باتری دیگر مثل روزها و ماهای اول شارژ نگه نمی دارد. سه یا چهار سال بعد از خرید گوشی، باتری به به احتمال زیاد به حدی خواهد رسید که یک روز کامل را نمی تواند دوام بیاورد و می تواند مشکل برایتان درست کند. به هر حال، اگر که باتری گوشی برایتان اهمیت زیادی دارد و می خواهید که عمر باتری تان افزایش پیدا کند، ادامه مطلب را دنبال کنید.

در انتهای این مطلب به چند عادت مناسب برای افزایش عمر باتری پی خواهید برد.

 

سعی کنید شارژ باتری کم نشود.

 

خالی نکردن شارژ باتری

 

یکی از اعتقاداتی که برخی از مردم دارند، این است که بعضی وقتی باتری به دلایل مختلفی، باید کامل تخلیه شود. این حرف برای باتری های گوشی هوشمند به هیچ عنوان مفید نمی باشد و برعکس، می تواند عمر باتری شما را زودتر پایین بیاورد. شارژ کردن گوشی خود به صورت جزئی، می تواند اثرات مثبتی روی باتری گوشی شما داشته باشد. باتری های لتیوم یون، جریان ثابتی می گیرند و زمانی که انرژی خود به سمت صفر شدن نزدیک میشود با ولتاژ کمتری کار می کند. این ولتاژ به تدریج، با شارژ شدن افزایش پیدا می کند و تقریبا تا 70 درصد شارژ، با ولتاژ بالا کار می کند. سپس در حدود 70 درصد، ولتاژ کاهش می یابد.

نکته قابل توجهی که در عمر باتری وجود دارد این است که ولتاژ پایین برای طول عمر باتری خود است و تعداد دفعات شارژ کردن شما را افزایش می دهد، قبل از اینکه شارژ باتری شما به میزان قابل توجهی کم شود. به طور کلی شارژ کردن در محدود 30 تا 80 درصد، می تواند برای عمر باتری شما مناسب باشد.

 

نمودار ولتاژ شارژ باتری

 

تصویر بالا، نمودار ولتاژ شارژ باتری می باشد. ولتاژ کمتر باتری به افزایش طول عمر باتری در طول زمان کمک می کند. رنگ سبز به معنی شارژ با ولتاژ پایین، رنگ زرد به معنی شروع ولتاژ ثابت و رنگ قرمز به معنی شارژ با ولتاژ بالا می باشد.

پس شارژ های جزئی که زمان کمی می برد، بهتر از شارژ های طولانی می باشد. شارژ کردن باتری زمانی که نیمی از آن را مصرف کردید، می تواند عمر باتری را افزایش دهد. نکته ای که وجود دارد این است که شارژ جزئی و کوچک که با چرخه شارژ شدن زیادی همراه است، بهتر از شارژ کامل می باشد.

 

زمانی که گوشی تان به شارژ متصل کردید، آن را فراموش نکنید.

 

فراموش نکردن گوشی هنگام شارژ باعص افزایش عمر باتری

 

به نظر ما، یکی از عادت هایی که در رابطه با افزایش عمر باتری باید رعایت کنید، این است هنگامی که گوشی را به شارژ زدید، حواستان به گوشی باشد. شارژ بسیار طولانی، مخصوصا شارژ شبانه یک عادتی است که در بین مردم بسیار رایج می باشد. شارژ مداوم یک باتری پر می تواند در طول دراز مدت، آسیب هایی به باتری وارد کند که پایداری در دراز مدت کاهش می یابد و در موارد نادر، موجب اختلال در عملکرد گوشی می شود. دلیل دیگری که وجود دارد، گرمایی زیادی که در شارژ کامل ایجاد می شود که برای باتری خوب نیست.

برخی از گوشی ها با نزدیک شدن به شارژ کامل، شارژ را غیر فعال یا کند می کنند. یکی از قابلیت های خوبی که در گوشی هایی زیادی مانند گوشی های سامسونگ برای کنترل شارژ گوشی وجود دارد. از این قابلیت ها استفاده کنید. در حالت ایده آل، زمانی که گوشی های ما به 100 درصد رسید، شارژ متوقف می شود، مدار شارژ مجددا روشن می کند و باتری بارها شارژ می شود.

خاموش کردن گوشی در بیشتر مواقع در عمر باطری گوشی هیج تفاوتی ایجاد نمی کند. پس از انجام این عمر خودداری کنید. نکته ای که وجود دارد این است که از کارهای سنگین هنگام شارژ شدن گوشی، به شدت خودداری کنید. مانند بازی کردن یا کارهای دیگر که برای باتری مضر است. این اتفاق باعث ایجاد گرمای بسیار زیادی می شود و روی باتری تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

از داغ شدن گوشی، جلوگیری کنید.

 

برای افزایش عمر باتری از داغ شدن باتری جلوگیری کنید.

 

در واقع، دمای زیاد، بزرگ ترین قاتل سلامت باتری گوشی شما است. مانند ولتاژ بالا، گرمای زیاد می تواند به باتری فشار زیادی وارد کند و در نتیجه، باتری سریع تر انرژی خود را از دست بدهد. چیزی که شرکت ها اعلام کردن این است که بهتره دمای گوشی بین 16 تا 25 درجه باشد. سعی کنید که از 35 درجه بیشتر دیگر نرود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، باتری در حالت شارژ کامل، در معرض گرمای زیاد قرار می گیرد. سعی کنید از کارهایی که باعث افزایش دما می شود، دوری کنید. بنابراین نباید گوشی را هنگام شارژ شدن، زیر چیز هایی ماند بالش یا پتو بگذارید. یا زمانی که ماشین زیر آفتاپ پارک شده است، نباید گوشی در ماشین باشد. به جز این ها، فناوری شارژ سریع هم یه چالش دیگری می باشد. به خصوص شارژر هایی با عنوان 60 وات یا 100 وات و بیشتر که یک جورایی، گرما برای باتری ایجاد می کنند. در تست هایی که توسط دوستان انجام شده، با استفاده از این شارژر ها، دما حتی بیش از 40 درجه هم بالا رفته است.

 

بهترین راه برای شارژ گوشی مان چیست؟

 

در اینجا خلاصه ای نکات را برای شما بازگو خواهیم کرد. سعی کنید که از چرخه کامل شارژ یعنی 0 تا 100 درصد و شارژ شبانه خوددداری کنید. بهتر است زمانی که شارژ به 80 درصد برسد، شارژر را بیرون بیاورید. برای استفاده از شارژر سریع، بسیار مراقب باشید. از کاور بی کیفیت استفاده نکنید یا اینکه هنگام شارژ آن را از گوشی جدا کنید. گوشی خود را از مکان های گرم دور کنید و هنگام شارژ شدن، با گوشی تا جای ممکن کار نکنید.

 

بهترین وبسایت خرید لوازم جانبی و قطعات گوشی.

 

یکی سوالاتی که بعضی از کاربران در ذهنشان از خود می پرسند، این است که معتبرترین و بهترین فروشگاه برای خرید لوازم جانبی و قطعات گوشی چیست؟ فروشگاه های معتبر مزیتی که نسبت به فروشگاه های دیگر دارند این است که اجناس را اصلی و با بهترین قیمت و ضمانت در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی معتبر لوازم جانبی و قطعات گوشی، موبوتعمیر می باشد. این فروشگاه انواع لوازم جانبی و قطعات مانند باتری گوشی، درب پشت، خشاب سیم کارت و… را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

این وبسایت انواع باتری آیفون مانند باتری آیفون 5s، باتری آیفون 7 پلاس، باتری آیفون 6s، باتری آیفون 4s، باتری آیفون 7، باتری آیفون x و دیگر باتری آیفون با بهترین قیمت همراه با 7 روز مهلت تست و 3 ماه گارانتی تعویض به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *