باور های غلط در مورد باتری گوشی

باور های غلط در مورد باتری موبایل

یکی از ثابت ترین مشکلات ما در این دوره زمونه، می تواند مربوط به عمر باتری گوشی مان باشد. چه شارژ کردن آن سخت باشد و چه شارژ نگه داشتن آن دوام نداشته باشد. این مشکل به شدت ناامید کننده است. این مشکل می تواند در زوایای مختلف زندگی روی ما اثر بگذارد. برای مثال تصور کنید که صبح از خواب بیدار می شوید و باتری گوشی شما به دلیل اینکه مشکل دارد، درست شارژ نشده باشد. این خیلی وحشتناک است و کارهای بعد شما را به مشکل می اندازد.

پس می توان گفت که تقریبا بیشتر مردم در زندگی خود حداقل یکبار با مشکلات باتری گوشی یا گجت خود مواجه شده است. بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که مردم مدام ترفند ها و کارهایی را برای ماندگارتر کردن باتری هایشان انجام بدهند. اما با این حال، باور های غلطی هم بین مردم وجود دارد که در برخی مواقع ممکن است به جای ماندگار کردن باتری گوشی شان، آن را خراب تر کند. یا کارهایی که فکر می کنن انجام آن، باتری را خراب می کند که این اشتباه است. پس اگر می خواهید این باور های غلط را شناسایی کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

در انتهای این مطلب به چند باور غلط درمورد باتری گوشی پی خواهید برد.

 

بیش از حد شارژ شدن باتری در صورت شارژ کردن آن از شب تا صبح

 

باور غلط در مورد شارژ 100 درصد

 

یکی از رایج ترین باور غلط در مورد باتری تلفن همراه می شنویم این است که از از صبح تا شب گوشی را به شارژ بزنیم، گوشی بیش از حد شارژ می شود که این درست نیست. مطمعنا شارژ از شب تا صبح خطرناک نیست، فقط عمر مفید باتری زودتر تمام می شود. اما شارژ بیش از حد اصطلاحی است که برای این کار، به کار می برند. اگر که گوشی خود را برای مدتی پس از 100 درصد شارژ، باز به شارژر متصل باشد، جریان ادامه می دهد و این باعث کاهش ظرفیت باتری یا حتی آتش گرفتن آن می شود.

گوشی های مدرن امروزی بسیار هوشمند طراحی شده اند و با پر شدن شارژ تلفن همراه، به تدریج میزان جریان را کاهش می دهد. با این حال، با 100 درصد شارژ شدن باتری، باعث کاهش مدت طول عمر مفید باتری گوشی شما می شود یکی از دلایلی که این اتفاق می افتد، گرمای شدید می باشد که گرما قاطل باتری است. نکته ی جالبی که در مورد گوشی وجود دارد این است که در اغلب زمان، وقتی که گوشی ما 100 درصد شارژ شده است، در واقع 100 درصد شارژ نیست و این کار برای اینکه عمر مفید باتری گوشی مان مقداری بالاتر برود. اگر که کاوری با کیفیت ضعیفی برای گوشی تان تهیه کردید که اجازه انتقال گرما را نمی دهد، بهتر است که هنگام شارژ آن را بیرون بیاورید و یا هنگام شارژ، گوشی را شب زیر بالشت قرار ندهید.

 

حتما باید قبل از شارژ کردن، شارژ باتری کامل خالی باشد

 

اگر که فکر میکنید حتما باید قبل از شارژ کردن گوشی، شارژ گوشی خالی باشد اشتباه می کنید. این هم یک باور غلط در مورد باتری گوشی است. کسی که این باور را دارد، با احتمال زیاد در مورد نوع دیگر باتری فکر می کند. باتری های نیکل کادیم یا نیکل فلز هیدرید چیزی است که این افراد فکر می کنند. اما گوشی های مدرن امروزی تماما از باتری های لیتیوم یون و لیتیوم پلیمری استفاده می کنند.

یاتری لیتیوم یونی با هر چرخه شارژ، عمر مفید اش کاهش می یابد، اما این تاثیر بسیار کم است. در حالی خالی نگه نداشتن باتری و هم چنین کامل پر نکردن باتری ، می تواند مزایایی هم برای شما داشته باشد. اکثر باتری گوشی های هوشمند حتی پس از چندین سال، خوب شارژ نگه می دارند. پس این درست نیست که باتری گوشی خود را حتما قبل از شارژ کردن، خالی کنید.

 

 

حتما باید از شارژر خود شرکت سازنده گوشی استفاده کرد

 

باور غلط در مورد استفاده از شارژر رسمی

 

این نکته، شاید یکی از مهم ترین باور غلط در مورد شارژ کردن باتری گوشی می باشد. بیشتر ماها حداقل یکبار، شارژ گوشی خود را به دلایلی مانند استفاده نادرست یا گم کردن، از دست می دهیم. البته این باور ریشه در بازاریابی دارد. یا الان که گوشی های جدید، اکثرا شارژر ندارند. زمانی که به یک گوشی را از نمایندگی یا فروشگاهی تهیه می کنید، آن از شما می خواهد که لوازم جانبی را برای گوشی خود تهیه کنید. می گوید که حتما باید از همین شرکت باشد وگرنه گوشی شما خراب می شود. حقیقت این است که شما مجبور نیستید که شارژرهای رسمی گوشی تان را خریداری کنید. شما باید به استاندارد های شارژر و قدرت مورد نیاز گوشی خود توجه کنید. با این اطلاعات می توانید شارژر های شخص ثالث که بیشتر آن ها مقرون به صرفه هستند، خریداری کنید.

 

استفاده از گوشی حین شارژ می تواند بسیار خطرناک باشد.

 

یک باور غلط دیگر درباره باتری گوشی است. درست است که بهتر است از گوشی حین شارژ استفاده نکنیم اما استفاده از تلفن همراه هنگام شارژ اونقدرا هم که فکر می کنید، خطرناک نیست. همانطور که می دانید، دمای زیاد یا به اصطلاح، گرمای شدید قاطل باتری گوشی شما است. اینستا گردی، رفتن به واتساپ، وب گردی ساده و کارهای سبک هنگام شارژ شدن گوشی، گرمای زیادی تولید نمی کند، اما هنگام بازی کردن و هر کار سنگین دیگر برای مدت طولانی، ممکن است که یکم برای باتری شما خطرناک شود.

برای مقابله با این مشکل، شرکت های موبایل سازی راهکارهای متفاوتی ارائه دادند. مخصوصا در گوشی گیمینگ میبینید که از خنک کننده های قوی در گوشی های خود استفاده کرده اند. پس اگر که می خواهید در طول روز به مدت طولانی به بازی بپردازید، پیشنهاد ما این است که از گوشی های گیمینگ استفاده کنید که در مورد باتری به مشکل بر نخورید.

به طور کلی، استفاده از گوشی حین شارژ شدن برای مدت کوتاه هیچ خطری وجود ندارد که نگران آن باشید.

 

خاموش کردن بلوتوث و وای فای، عمر باتری شما را به شدت افزایش می دهد.

 

باور غلط در مورد خاموش کردن بلوتوث

 

توصیه خوبی است که بلوتوث و وای فای گوشی را خاموش کنید. اما این توصیه بیشتر برای قدیم به کار می رود. به دلیل اینکه قبلا این دو سرویس، مثل خون آشام باتری گوشی را مصرف می کردند اما امروزه اینجوری نیست. حتی سرویس لوکیشنی که در گوشی های ما وجود داره، هم بسیار ناچیر اینترنت مصرف می کند. باور کنید که این مورد را آزمایش کرده ایم. به طور متوسط این سرویس ها 4 درصد بیشتر شارژ مصرف کرد. این 4 درصد، ارزش ندارد که نگران باشید.

بنابراین، حالت هواپیما در عمر باتری صرفه جویی می شود، اما نه اونقدرا که بتواند کمک زیادی به شما بکند. صحبت ما در حد نیم ساعت است. پس دستاوردی که از این عمل به دست می آورید، ارزشی ندارد. تلفن شما طوری طراحی شده اند که با آن ها کار کنند.

 

بهترین وبسایت خرید باتری اصلی موبایل

 

اگر که به هر دلایلی مجبور به تعویض باتری گوشی تان شده اید، نکته ای که باید رعایت کنید این است آن را اورجینال تهیه کنید. برای اورجینال تهیه کردن باتری راه های زیادی وجود دارد. یکی از بهترین و مناسب ترین راهی که وجود دارد این است که باتری را از فروشگاه معتبر تهیه کنید. این فروشگاه ها باتری را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی معتبر، موبوتعمیر می باشد. این وبسایت انواع باتری اصلی گوشی مانند باتری گوشی اپل، باتری گوشی سامسونگ، باتری تبلت سامسونگ، باتری گوشی شیائومی، باتری گوشی هواوی، باتری گوشی موتورولا، باتری گوشی اچ تی سی، باتری گوشی نوکیا، باتری گوشی سونی، باتری گوشی ایسوس، باتری گوشی بلک بری و دیگر باتری را با بهتری قیمت همراه با 7 روز مهلت تست و 3 ماه گارانتی تعویض به فروش می رساند. اگر که گوشی شما قدیمی باشد هم می توانید از این وبسایت باتری خریداری کنید. علاوه بر باتری هم می توانید انواع لوازم جانبی را از این فروشگاه اینترنتی تهیه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *