نحوه غیر فعال کردن بیکسبی روی گوشی سامسونگ

غیر فعال کردن بیکسبی

اولین بار بیکسبی را در گوشی گلکسی S8 دیدیم و تا الان این دستیار صوتی در همه گوشی های سامسونگ می توان دید. بعضی از کاربران ممکن است که بخواهند این دستیار صوتی را غیر فعال کنند به دلیل اینکه دکمه بیکسبی می توانست برای کاربران به خصوص زمانی که عجله دارند دردسر های زیادی به وجود بیاورد. البته که این دکمه از سری گوشی گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس و گوشی های بعد از آن محو شد. سپس این دکمه با دکمه پاور ادغام شده که برای کاربران مقداری گیج کننده می‌باشد.

راهی برای غیر فعال کردن بیکسبی در گوشی های سامسونگ که دکمه بیکسبی وجود دارد که باید گوشی خود را به اندروید 9 به‌روز کنید. برای گوشی هایی مانند سری گلکسی s20، s21 و s22 راه آسون تری وجود داره که دستیار صوتی سامسونگ را از روی دکمه خاموش روشن کردن گوشی بردارید. در ادامه این مطلب نحوه‌ی غیر فعال کردن بیکسبی به شما آموزش خواهیم داد.

در انتهای این مطلب به دلایل غیر‌فعال کردن دکمه‌ی بیکسبی، غیر فعال کردن دکمه بیکسبی، برداشتن دکمه‌ی بیکسبی از روی دکمه‌ی پاور و یک سری نکات های مهم پی خواهید برد.

 

چرا باید بیکسبی را غیر فعال کنیم

 

قبل از اینکه نحوه غیر فعال کردن بیکسبی را به شما آموزش دهیم، بهتره که برای شما دلیل‌هایی بیاوریم که چرا این دستیار صوتی برای بیشتر کاربران سامسونگ دردسر‌ساز بوده است. یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی‌های دارای دکمه بیکسبی باهاش سروکله میزدند این بود که جای دکمه بسیار بد بود. دکمه دقیقا زیر کلید ولوم صدا و تقریبا رو‌به‌رو دکمه پاور قرار داشت. این باعث می‌شد که کاربران گاهی اشتباهی به جای دکمه‌ی پاور، بیکسبی را فشار دهند. مشکل زمانی جدی‌تر می‌شد که گوشی اگر اندازه بزرگی داشت، کاربران بیشتر دکمه ها را جا‌به‌جا به ویژه برای باز کردن برنامه دوربین فشار می دادند.

البته که از سری گوشی نوت 10 رو به جلو این دکمه حذف شد اما باز هم مشکلاتی برای کاربران ایجاد شد. بر فرض مثال همانند گوشی های قدیمی دیگر قادر نیستید که با نگه داشتن دکمه پاور گوشی خود را خاموش یا ری‌استارت کنید. به محض فشار دادن دکمه‌ی پاور، دستیار صوتی سامسونگ باز می شود. شاید بعضی از شما بخواهید که با استفاده از دکمه‌ی پاور، گوشی را خاموش کنید. در ادامه این مطلب این کار را آموزش می دهیم.

 

نحوه غیر فعال کردن دکمه بیکسبی

 

قبل از غیر‌فعال کردن دکمه‌ی بیکسبی در گوشی باید موبایل شما اندروید 9 را دریافت کرده باشد. وگرنه اول باید گوشی خود را آپدیت کرده و سپس اقدام به غیر فعال کردن بیکسبی روی گوشی کنید. همچنین بد نیست که اشاره کنیم که این روش تنها برای گوشی‌های سری s8، گوشی‌های سری s9، گوشی note 8، گوشی note 9 و سری گوشی‌های s10 کاربرد دارد و بقیه گوشی ها که این دکمه را ندارند باید از روش دیگری که در ادامه مطلب آموزش می دهیم استفاده کنید.

متاسفانه برای این گوشی ها امکان غیر فعال کردن کامل بیکسبی وجود ندارد. به دلیل اینکه سامسونگ در نسخه دوم بیکسبی این قابلیت رو برداشته است. البته روشی برای غیر فعال کردن این دکمه وجود دارد. به این صورت است که به جای یک بار فشار دادن دکمه، به دوبار فشار دادن دکمه تغییر دهید و در نتیجه با هر بار فشار دادن تصادفی دکمه‌ی بیکسبی به جای دکمه ولوم صدا، این دستیار صورتی اجرا نمی شود.

قبل از هر کاری باید به حساب کاربری ساسونگ متصل شوید. اگر که در آماده‌سازی اولیه گوشی اقدام به ساختن این حساب کردید، لازم به انجام کاری که گفتیم نیست وگرنه بدون حساب کاربری سامسونگ انجام این کار غیر ممکن خواهد بود. برای این کار دستور عمل زیر را دنبال کنید.

به تنظیمات گوشی مراجعه کنید. سپس قسمت Account and backup برید. بعد قسمت Account و بعد Add account را انتخاب کنید. در اینجا Samsung account را می توانید ببینید. آن را انتخاب و به Create Account سر بزنید. اگر که اولین بار هست که اقدام به ساختن اکانت می کنید، باید گزینه ALL را بزنید و بعد Agree را لمس کنید. ایمیل دلخواه، پسورد خوب و نام و نام خانوادگی‌تان را وارد کنید. همچنین تاریخ تولد را هم در قسمت Date of birth وارد کنید. در آخر روی Create account بزنید تا اکانت ساخته بشه البته باید آخر کار به جیمیل‌تون سر بزنید و لینکی که برای شما فرستاده را کلیک کرده و فعال کنید.

 

ساختن اکانت سامسونگ

 

ساخت اکانت گلکسی

 

ساخت اکانت گلکسی سامسونگ

 

از این به بعد کار خیلی آسون است. دوباره به Setting گوشی بروید. قسمت Advanced Features و به قسمت Bixby key بروید. گزینه Double press to open Bixby رو انتخاب کنید و کار تمام است.

 

غیرفعال کردن دکمه بیکسبی

 

البته می توانید از نرم افزار Bxactions برای غیر فعال کردن کامل دکمه‌ی بیکسبی استفاده کنید که از نظر ما همین راه‌کاری که در بالا گفته ایم، بهترین کار هست. قابلیت دوبار فشار دادن بیکسبی بسیار احتمال اشتباه کردن را کم می کند.

 

غیر فعال کردن دکمه بیسبی از روی دکمه پاور

 

اگر که گوشی شما از گوشی‌های سری نوت 10 رو به بعد باشد، باید برای غیر فعال کردن بیکسبی این آموزش رو دنبال کنید. برای اینکار ابتدا تنظیمات گوشی با Setting را باز کنید. یکم که پایین تر بیایید، قسمت Advanced features را انتخاب کنید. سپس سمت Side key بروید. اولی رو زیاد باهاش کاری نداریم. کاربرد اش این است که وقتی دوبار دکمه‌ی پاور زدید، برنامه‌ای که بهش دستور دادید رو باز می‌کنه اما به طور پیش فرض برنامه دوربین را باز می کند. اگر که به دومی توجه کنید، می‌بینید که Press and Hold روی بیکسبی تنظیم شده است. آن به Power off menu تغییر دهید و تمام است.

 

برداشتن بیکسبی از روی دکمه پاور

بیکسبی از زمان معرفی اش، چشمگیری داشته است. با این حال به دلایلی که در بالا اشاره کرده ایم، برای بعضی از کاربران ناخوشایند می باشد. با اومدن این دستیار صوتی به دکمه پاور، برای بعضی ها سردرگمی پیش آمده است. اما اگر یکم بگذرد، بهش عادت می کنید. برای خاموش کردن دستگاه می توانید از منو نوتیفیکیشن اقدام کنید.

 

بهترین وبسایت اینترنتی برای خرید شارژر اصلی سامسونگ

 

اگر که می خواهید که سلامت گوشی سامسونگ‌‌تان حفظ شود و طول عمر بالاتری داشته باشد باید به نکات‌هایی توجه کنید. یکی از این نکات‌ها استفاده از شارژر اصلی سامسونگ و استفاده از باتری اصلی سامسونگ هنگام تعویض می باشد. بهترین راه برای اینکه این لوازم جانبی اصلی را خریداری کنید این است که از سایت معتبری خریداری کنید. این وبسایت‌ها انواع شارژر را با بهترین قیمت همراه با ضمانت اصل و سالم بودن کالا در اختیار شما کاربران قرار می دهند. یکی از بهترین وبسایت اینترنتی در این زمینه، موبو تعمیر می باشد.

فروشگاه اینترنتی موبوتعمیر انواع شارژر سامسونگ مانند شارژر 45 وات سامسونگ، آداپتور 25 وات سامسونگ، شارژر 25 وات سامسونگ، شارژر S22 Ultra، شارژر s22 plus، شارژر s22، شارژر گلکسی زد فولد 4، شارژر گلکسی زد فلیپ 4، شارژر A53، شارژر S21 Ultra، شارژر S21 Plus، شارژر s21، شارژر s21 fe، شارژر S20 Ultra، شارژر s20 plus، شارژر s20، شارژر s20 fe، شارژر Note 20 Ultra، شارژر Note 20، شارژر تبلت n8000، شارژر a33، شارژر A23، شارژر A52s، شارژر a73، شارژر a52، شارژر a72، شارژر a71، شارژر a51 و شارژر‌های دیگر این برند با بهترین قیمت همراه با ضمانت اصالت و سلامت کالا به فروش می رساند. همچنین اگر که گوشی شما قدیمی باشد، موبوتعمیر برای گوشی‌های شما هم لوازم جانبی دارد. پس فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *