آموزش مخفی کردن برنامه در اندروید

نحوه مخفی کردن برنامه اندرویدی

امنیت گوشی، یکی مهم ترین چیزهایی هست که مورد بحث کاربران و سازندگان موبایل می باشد. یکی از این موارد، مخفی کردن برنامه در گوشی شما می باشد. دلایل زیادی وجود دارد که می خواهید برنامه را توی گوشی خودتان مخفی کنید. شاید زمانی که گوشی خود را به کسی دیگری می دهید، نمی خواهید همه برنامه های شما را ببنید و از آن استفاده کند.صرف نظر از دلایلی که دارید، در ادامه مطلب نحوه مخفی کردن برنامه در گوشی اندرویدی را به شما آموزش خواهیم داد.

روش های زیادی وجود دارد که بسته به شرایط و گوشی شما از آن می توانید استفاده کنید. روش هایی مانند استفاده از لانچر، غیرفعال کردن برنامه های خاص، مخفی کردن برنامه در گوشی سامسونگ، مخفی کردن برنامه در گوشی وان پلاس، مخفی کردن برنامه در گوشی شیائومی، مخفی کردن برنامه در گوشی ال جی و… وجود دارد که در لادامه به آن می پردازیم.

در انتهای این مطلب به چگونگی مخفی کردن برنامه در گوشی های مختلف پی خواهید برد.

 

مخفی کردن برنامه اندرویدی با استفاده از لانچر

 

مهم نیست که از چه گوشی اندرویدی استفاده می کنید. این روش مناسب کسی است که می خواهد تمام برنامه هایی که می خواهد را مخفی کند و مطمعن شود که کسی جز خودش آن برنامه را نمی بیند. بسیاری از برنامه هایی که با عنوان لانچر در اینترنت قرار گرفتند، به شما این امکان را می دهد که به راحتی برنامه دلخواه را مخفی کنید. در بین این همه برنامه ها، ما به شما برنامه Nova Launcher پیشنهاد می دهیم. به دلیل اینکه دارای ویژگی بسیار زیادی می باشد و نسبت به بهینه تر ساخته شده است. تنهای مشکلی که وجود دارد این است که آن را باید به نسخه پرایم ارتقا دهید. اگر کهی می خواهید این کار را از طریق پلی استور انجام دهید، مقداری هزینه دارد. وگرنه می توان نسخه پرایم را از جاهای دیگر دریافت کنید.

برای انجام این کار برنامه های Nova Launcher و Nova Launcher Prime را دانلود و نصب کنید. سپس برنامه Nova Launcher را باز کنید و آن را روی پیش فرض قرار دهید. داخل لانچر نوا، Nova settings را انتخاب کنید و به قسمت App drawer بروید. روی Hide apps ضربه بزنید. برنامه هایی که می خواهید مخفی شود را انتخاب کنید و تمام. لعد از مخفی شدن برنامه دلخواه شما، نگران نباشید. باز هم می توانید از برنامه ای که مخفی کردید، استفاده کنید. فقط همان App drawer را باز کنید و نام برنامه دلخواه را سرچ کنید. وقتی برنامه ظاهر شد، آن را اجرا کنید.

 

 

جایگزین دیگری هم برای نوا لانچر وجود دارد. برنامه Apex Launcher هم می توانید از پلی استور دانلود کنید که با این برنامه می توانید بدون خرج کردن یک ریال، برنامه ها را مخفی کنید. اما از نظر امکانات و بهینه بودن، به خوبی لانچر نوا نمی باشد.

 

غیر فعال کردن برنامه از طریق تنظیمات برنامه

 

غیر فعال کردن برنامه اندرویدی

 

این روش با روش قبلی که توضیح داده شده مقداری متفاوت است. محدود تر است و فقط با برنامه هایی که از قبل روی گوشی شما نصب شده و نمی توانید حذف کنید، کار می کند. اما خوبی این روش این است که کار کمتری نیاز دارد و ظاهر گوشی شما را عوض نمی کند.  با این روش نمی توانید برنامه هایی که از پلی استور یا هر جای دیگری دانلود کردید را غیر فعال کنید. تنها می توانید برنامه های سیستم را غیر فعال کنید.

برای این کار به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید. گزینه Apps را انتخاب کنید. در اینجا به تمام برنامه های خود دسترسی دارید. برنامه که می خواهید را انتخاب کنید. گزینه Disable را انتخاب کنید و تمام است.

 

مخفی کردن برنامه در گوشی سامسونگ

 

بسیاری از گوشی های امروزی این ویژگی را درون خود دارند. اگر که گوشی شما دارای اندروید با نسخه قدیمی باشد، به احتمال زیاد این ویژگی را ندارد. به هر حال، اگر که اندروید گوشی سامسونگ شما جدید باشد، می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

برای این کار به قسمت اصلی صفحه که تمام برنامه ها قرار دارند بروید. روی سه نقطه که در سمت راست و بالا قرار دارد ضربه بزنید و گزینه Settings را انتخاب کنید. انتهای این صفحه گزینه Hide Apps قرار دارد. ان را انخاب کنید. سپس برنامه ای که می خواهید مخفی کنید را انتخاب و گزینه Done را بزنید. کار تمام است. البته ممکن است که در بعضی از گوشی های سامسونگ و نسخه های مختلف رابط کاربری مقداری متفاوت باشد.

 

مخفی کردن برنامه اندرویدی در گوشی سامسونگ

 

نحوه مخفی کردن برنامه در گوشی شیائومی

 

مطمعنا کاربران زیادی در ایران از گوشی شیائومی استفاده می کنند. مراحل مخفی کردن برنامه در گوشی شیائومی مقداری با گوشی سامسونگ تفاوت دارد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

تنظیمات گوشی خود را باز کنید. قسمت سرچ تنظیمات، عبارت Hidden App را سرچ کنید. وارد آن شوید. پس از این که وارد این قسمت شده اید، برنامه دلخواه که می خواهید مخفی شود را انتخاب کنید و کار تمام است. اگر که می خواهید که از برنامه مخفی شده استفاده کنید، در صفحه اصلی گوشی، دو انگشت را روی صفحه بگذارید و آن ها را از هم دور کنید. بدین صورت صفحه ای برای شما باز خواهد شد که می توانید از برنامه ها استفاده کنید. همچنین زمانی که این صفحه برایتان باز شد در پاییم دو گزینه Hide Notification و App Lock وجود دارد که بسته به شرایط شما می توانید آن را فعال یا غیر فعال کنید.

 

نحوه مخفی کردن برنامه در گوشی وان پلاس

 

برای مخفی کردن برنامه در گوشی های وان پلاس ابتدا به قسمت اصلی صفحه گوشی که تمام برنامه ها در آن هستند، بروید. سپس انگشت خود را به سمت راست بکشید. در بالا روی علامت + ضربه بزنید و برنامه دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید برای امنیت بیشتر از قابلیت رمز عبور یا اثر انگشت استفاده کنید تا مطمعن باشید که کسی وارد این قسمت نمی شود.

 

نحوه مخفی کردن برنامه در گوشی ال جی

 

برای این کار در گوشی های ال جی دو روش وجود دارد. روش اول به این صورت است که انگشتتان توی صفحه خالی گوشی نگه دارید تا منویی باز شود. Home and screen settings را باز کنید. در وسط صفحه، Hide Apps را می بینید. وارد آن شوید. برنامه دلخواه را انتخاب کنید و گزینه Apply رو بزنید.

 

مخفی کردن برنامه در گوشی ال جی

 

در روش دوم به صفحه اصلی گوشی که همه برنامه ها وجود دارند، بروید. در گوشه بالا سمت راست، سه نقطه را انتخاب کنید و به Hide apps بروید. برنامه دلخواه را انتخاب کنید و Apply را بزنید. کار تمام است.

 

روش دوم مخفی کردن برنامه در گوشی ال جی

 

بهترین وبسایت خرید لوازم جانبی موبایل

 

اگر که قصد خرید لوازم جانبی و قطعات مانند شارژر و باتری دارید، می دانید که یکی از مهم ترین نکته ای که باید رعایت کرد، این است که آن را اصل خریداری کنید. راه های زیادی برای این کار وجود دارند که مهم ترین آن، خرید از فروشگاه معتبر می باشد. این فروشگاه ها لوازم جانبی و قطعات را با بهترین قیمت همراه با ضمانت اصل و سالم بودن کالا در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. یکی از بهترین فروشگاه های معتبر، موبوتعمیر می باشد. این فروشگاه انواع شارژر اصلی مانند شارژر سامسونگ، شارژر اپل، شارژر شیائومی و دیگر شارژرها را با بهترین قیمت همراه ضمانت اصالت و سلامت کالا به فروش می رساند. همچنین اگر که قصد خرید باتری دارید، در این وبسایت انواع باتری اصلی مانند باتری گوشی سامسونگ، باتری گوشی اپل، باتری گوشی شیائومی، باتری گوشی هواوی و… همراه با گارانتی 3 ماه تعویض با بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *