8 ترفند افزایش طول عمر باتری تلفن همراه

ترفند افزایش طول عمر باتری

امروزه تلفن همراه یک ابزار جدا نشدنی به حساب می آید و ما به در طول روز به طور مداوم از آن استفاده می کنیم. پس باتری گوشی برای ما بسیار مهم می باشد. خوشبختانه سازندگان گوشی سعی می کنند که در هر نسل از گوشی هایی که تولید می کنند، از باتری بهتری استفاده کنند اما عواملی وجود دارند باعث زود تر خالی شدن انرژی دستگاه می شود. عواملی مانند بدنه نازک تر، صفحه نمایش روشن تر، پردازنده قوی تر، نرم افزار پس زمینه بیشتر و… همگی بر باتری گوشی اثر می گذارند.

همانطور که گفتیم سازندگان موبایل سعی می کنند که در هر نسل، باتری قدرتمند تری به کار ببرند. برای مثال اکثر گوشی های جدید میانرده سامسونگ دارای باتری 5000 میلی آمپر یا بالاتر می باشند که برای کاربر معمولی بسیار مناسب است و به راحتی می توانند بین 12 تا 14 ساعت دوام بیاورد. با این حال راه هایی وجود دارد که می توانید از هر گوشی استفاده طولانی تری بکنید.

قبل از اینکه ترفند های افزایش طول عمر مفید را به شما آموزش دهیم، بهتر است بگوییم که تنظیماتی منو در ادامه مشاهده خواهید کرد بر اساس موبایلی که استفاده می کنید، متفاوت خواهید بود. در این مطلب از گوشی s20 FE که بر پایه اندروید 11 می باشد، استفاده شده است. با این حال تقریبا همه موبایل ها از ویژگی های مشابهی بر خوردار هستند.

در انتهای این مطلب به 8 ترفند افزایش طول عمر مفید باطری پی خواهید برد.

 

نحوه افزایش طول عمر مفید باتری موبایل

 

راه های زیادی وجود دارند که با آن می توانید بیشتر به طور مداور از گوشی خود استفاده کنید. راه هایی مانند فعال کردن حالت ذخیره گوشی، روشن کردن حالت هواپیما، تنظیمات نور صفحه نمایش و… از جمله این راه هاست که در ادامه مطلب به شما آموزش خواهیم داد.

 

Power saving mode را فعال کنید.

 

یکی از راه هایی که برای افزایش طول عمر مفید باتری گوشی شما وجود دارد این است که حالت ذخیره نیرو را فعال کنید. این حالت بیشتر زمانی به درد شما می خورد که در شرایطی گیر کردید و نیاز دارید گوشی شما بیشتر دوام بیاورد. این حالت ذخیره نیرو که ممکن است به طور خودکار عملکرد هایی را که روی عمر مفید باتری تاثیر دارد، کاهش دهد. در عکس زیر که که نمودار مصرف باتری است مشاهده می کنید، حالت ذخیره نیرو را فعال کردیم. با این حال نرخ به روزرسانی صفحه نمایش کاهش داده شده و سرعت پردازنده به 70 درصد و روشنایی تا 10 درصد محدود شده است. همچنین قابلیت always on هم خاموش شده است. البته طبق تصویر می توانید آن را شخصی سازی کنید.

برای حداکثر صرفه جویی در مصرف انرژی هم می توانید گزینه آخری یعنی Limit apps and home screen را فعال کنید که فقط برنامه های انتخاب شده را فعال می کند و تمام فعالیت های پس زمینه را محدود می کند.

 

روش اول ترفند افزایش طول عمر باتری

 

حالت هواپیما را روشن کنید.

 

حالت Airplane mode یا حالت هواپیما هم مانند حالت ذخیره نیرو در مواقع ظروری بهتره به کار می آید. ارسال و دریافت سیگنال می تواند باتری گوشی شما را به شدت درگیر کند، بنابراین اگر که نیاز به استفاده از اینترنت ندارید، می توانید این حالت را فعال کنید. برای این کار نوار گوشی خود را به پایین بکشید و حالت هواپیما را طبق تصویر زیر روشن کنید و همچنین وای فای و بلوتوث را خاموش کنید.

 

روش دوم ترفند افزایش طول عمر باتری

 

ممکن است که نور صفحه نمایش گوشی شما زیاد باشد.

 

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، اکثر صفحه نمایش گوشی تلفن همراه بزرگ و روشن هستند. اما همین باعث کاهش طول عمر باتری می شود. احتمالا نیازی ندارید که نور صفحه نمایش خود را روی روشن ترین حالت بگذارید مگر اینکه در مواقع اضطراری باشید. به تنظیمات گوشی خود بروید یا نوار گوشی خود را پایین بکشید و نور صفحه نمایش را کم کنیدو همچنین پیشنهاد می شود که Adaptive brightness را غیر فعال کنید. این ویژگی بر اساس نیاز های درک شده شما تنظیم می شود و اغلب اوقات، نور صفحه نمایش را بیش از حد زیاد می کند.

 

روش سوم ترفند افزایش طول عمر باتری

 

اجازه دهید که صفحه نمایش گوشی شما زودتر خاموش شود

 

یکی از راه های افزایش طول عمر باتری گوشی شما این است که اجازه دهید وقتی از تلفن همراه استفاده نمی شود، صفحه نمایش زودتر خاموش شود. این بدین معناست که به تنظیمات گوشی بروید و مدت زمان روشن شدن گوشی را تغییر دهید. برای این کار به قسمت Settings گوشی بروید. سپس قسمت Display و بعد Screen timeout را انتخاب کنید. صفحه نمایش را طوری تنظیم کنید که زودتر خاموش شود.

همچنین بهتر است که قابلیت Always on را غیر فعال کنید. برای این کار در همان قسمت Settings گوشی، قسمت Lock screen بروید و آن را غیر فعال کنید یا اگر به این قابلیت نیاز دارید، می توانید آن را در زمان هایی که نیاز دارید تنظیم کنید.

 

روش چهارم ترفند افزایش طول عمر باتری

 

دستیار صوتی گوشی خود را محدود کنید.

 

اگر که دستیار صوتی گوشی خود با کلمه wake up یا هر کلمه دیگری واکنش می دهد، بهتر است که این قابلیت صوتی را غیر فعال کنید. این قابلیت یعنی این که دستیار صوتی گوشی شما دائما به شما گوشی می دهد در حالی که انرژی زیادی از گوشی شما می گیرد. چه دستیار صوتی گوگل باشد و چه دستیار صوتی سامسونگ یعنی بیکسبی، می توانید این قابلیت را خاموش کنید و کمی در انرژی دستگاه شما صرفه جویی شود.

تقریبا تمام گوشی های اندرویدی دستیار صوتی گوگل دارند. برای غیر فعال کردن ویژگی صوتی دکمه وسط را نگه دارید تا دستیار صوتی گوگل روشن شود. سپس در گوشی پایین سمت چپ انتخاب کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید.بالا سمت راست پروفایلتان را انتخاب کنید. سپس Hey Google & voice match انتخاب و Hey google را غیر فعال کنید. کار تمام است.

 

روش پنجم ترفند افزایش طول عمر باتری

 

اگر که صفحه نمایش مناسبی دارید، قابلیت دارک مود را فراموش نکنید.

 

یکی از بهترین راه های افزایش طول عمر باطری تلفن شما همین قابلیت دارک مود است. البته اگه نوع پنل صفحه نمایش گوش شما از نوع OLED یا AMOLED باشد. در غیر این صورت، این قابلیت نمی تواند کاری برای باتری گوشی شما انجام دهد. همچنین این ویژگی برای چشم شما بسیار مفید می باشد. اگر که گوشی شما دارای صفحه نمایش OLED یا AMOLED باشد، به این معنی است که پیسل های سیاه خاموش می شود. یعنی با فعال کردن حالت دارک مود، مقداری انرژی ذخیره می شود. طبق تجربه، حداقل تا یک ساعت می توانید صرفه جویی کنید. برای فعال کردن این قابلیت نوار گوشی خود را به پایین بکشید و طبق تصویر آن را فعال کنید.

 

روش ششم ترفند افزایش طول عمر باتری

 

روی برنامه های گوشی خود نظارت داشته باشید

 

بیشتر برنامه ها زمانی که از آن استفاده نمی کنید هم در پس زمینه در حال اجرا هستند. همین باعث کاهش طول عمر باتری می شود. می توانید برنامه استفاده نشده در تنظیمات گوشی خود را در حالت خواب قرار دهید. می توانید به طور دستی و از طریق تنظیمات باتری برخی برنامه ها را به حالت Sleep قرار دهید. طبق تصویر زیر در قسمت Background usage limits گزینه Put unused apps to sleep را فعال کنید.

ایده خوبی است که برنامه های که زیاد از انرژی گوشی شما مصرف می شود را بررسی کنید و آن را حذف یا غیر فعال کنید.می توانید اطلاعات مصرف باتری در تنظیمات گوشی خود مشاهده کنید.

 

روش هفتم ترفند افزایش طول عمر باتری

 

قدرت گوشی خود را محدود کنید.

 

یکی از کارهایی که در افزایش طول عمر باتری شما تاثیر مثبتی دارد، محدود کردن قدرت و نرخ تازه سازی صفحه نمایش گوشی شما می باشد. اگر که در طول روز تنها به جستجوی وب یا کارهای خیلی سبک می پردازید، بهتر است که به تنظیمات گوشی خود بروید. سپس در قسمت Battery و More battery settings گزینه Enhanced processing را فعال کنید.

در اکثر گوشی های امروزی از نرخ رفرش ریت 90 یا 120 پشتیبانی می کنند. احتمالا هم در گوشی شما این فعال شده است. برای همین بهتر است که آن را روی 60 یا استاندارد تنظیم کنید تا در مصرف باتری گوشی شما صرفه جویی شود. طبق تصویر به قسمت Settings گوشی بروید. سپس قسمت Display و بعد Motion smoothness انتخاب کنید. البته ممکن است که در گوشی های دیگر کمپانی این اسامی تفاوت داشته باشد.

 

روش هشتم ترفند افزایش طول عمر باتری

 

موبوتعمیر، بهترین وبسایت اینترنتی خرید لوازم جانبی موبایل

 

برای خرید باتری و دیگر قطعات گوشی، نکته ای که باید رعایت کنید این است که آن را اورجینال خریداری کنید. آسان ترین و بهترین راه این است که از فروشگاه معتبر تهیه کنید. یکی از بهترین فروشگاه معتبر، موبو تعمیر می باشد. این فروشگاه اینترنتی انواع قطعات موبایل مانند باتری اصلی گوشی و… با بهترین قیمت همراه به فروش می رساند.

وبسایت اینترنتی موبوتعمیر انواع باتری اصلی مانند باتری اصلی آیفون، باتری اصلی آیپد، باتری اصلی گوشی سامسونگ، باتری اصلی تبلت سامسونگ، باتری اصلی گوشی هواوی، باتری اصلی گوشی شیائومی، باتری اصلی گوشی ال جی، باتری اصلی گوشی موتورولا، باتری اصلی گوشی نوکیا و دیگر باتری ها را با بهترین قیمت همراه با 7 روز مهلت تست و 3 ماه گارانتی تعویض به فروش می رساند. همچنین اگر که گوشی شما قدیمی باشد و نیاز به باتری دارد هم می توانید از این وبسایت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *