چرا شارژ گوشی سریع خالی می شود؟

چرا شارژ گوشی زود خالی می شود

باتری برای اکثر ما انسان ها، می تواند یک نگرانی باشد. با وجود اینکه باتری های گوشی نسل به نسل، بزرگتر و بهتر می شود اما باز هم می تواند در برخی مواقع مشکلاتی را برایمان ایجاد کند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که بیشتر کاربران، مخصوصا کاربرانی که گوشی های نسبتا قدیمی دارند این است که شارژ گوشی زود تمام می شود. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد. اگر که باتری گوشی شما زود تموم می شود، با شناسایی دلیل و یافتن راه حل می توانید مشکل را تا حدودی حل کنید. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که دلایل این مشکل چیست.

در انتهای این مطلب به مطلب به دلایل زود خالی شدن شارژ گوشی و راه حل آن پی خواهید برد.

 

صفحه نمایش ممکن است اولین دلیل زود خالی شدن شارژ باشد.

 

صفحه نمایش اولین دلیل زود خالی شدن باتری

 

اگر که مدام از خودتان می پرسید که چرا شارژ گوشی زود خالی می شود، ممکن است که به خاطر صفحه نمایش گوشی تان باشد. البته منظور این نیست که مشکل دارد. منظور این است که در تنظیماتی قرار دارد که انرژی باتری را می بلعد. صفحه نمایش ها هر دفعه بزرگتر، شفاف تر، با کیفیت تر و روشن تر می شوند و همین هم یکی از دلیل دیگر مصرف زیاد باتری است. همچنین اگر که به گوشی های تاشو دقت کنید، می بینید که علاوه بر اینکه صفحه نمایش با کیفیتی که دارند، دو صفحه نمایش دارند. همه این دلیل ها باعث می شود که گوشی انرژی زیادی مصرف کند.

یک نکته ای که باید رعایت کنید این است که مصرف باتری خود را بررسی کنید. به احتمال زیاد در این قسمت می توانید مشکل خود را حل کنید. برای اینکار می توانید به تنظیمات گوشی خود مراجعه و در قسمت Battery و بعد Battery usage مصرف باتری خود را بررسی کنید.

 

برای حل مشکل زود خالی شدن باتری مصرف باتری را بررسی کنید

 

زمانی که مصرف باتری خود را بررسی کنید، می بینید که در بیشتر مواقع صفحه نمایش بیشترین مصرف را دارد. پیشرفت فناوری صفحه نمایش سریع تر از باتری است و عمر باتری را به یک مشکل تبدیل می کند. پس بهتر است که در این مورد دقت کنید.

پس برای صفحه نمایش چه راه حل هایی وجود دارد. اولین نکته این است که روشنایی صفحه نمایش را تا جایی که می توانید و شما را اذیت نمی کند، کاهش دهید. طبق تجربه، کاهش روشنایی در مصرف انرژی به صورت قابل توجهی صرفه جویی می شود. گزینه روشنایی خودکار که توسط گوشی به کار برده است، را غیر فعال کنید.

نکته بعدی که باید توجه کنید این است که در نسل های جدید گوشی نرخ تازه سازی صفحه نمایش 90 یا 120 و حتی بیشتر اظافه شده است. این ها می تواند روی مصرف باتری تا حدی تاثیر بگذارد. البته در اغلب گوشی های پرچمدار به خصوص پرچمداران سامسونگ، نرخ تازه سازی صفحه نمایش تطبیقی دارند اما بقیه گوشی ها ندارند. رفرش ریت تطبیقی یعنی اینکه زمانی که گوشی واکنش های زیادی نمی دهد، به صورت خودکار نرخ تازه سازی پایین می آید که برای مصرف انرژی بسیار خوب است. برای دیگر گوشی ها بهتر است که از نرخ تازه سازی 60 استفاده کنید تا انرژی بیشتری ذخیره شود.

در این نکته به تصاویر بکگراند یا والپیپر اشاره می کنیم. والپیپر های زنده که از نظر شما ممکن است زیبا باشد را کنار بگذارید. اگر که صفحه نمایش گوشی تان آمولد است، از والپیپر های سیاه استفاده کنید. به دلیل اینکه در صفحه نمایش آمولد، پیکسل های سیاه خاموش شده و در مصرف باتری صرفه جویی می شود.

البته اگر که گوشی های تاشو خریده اید، از صفحه نمایش کوچک تر در صورت امکان استفاده کنید. زمانی که نیاز به صفحه نمایش بزرگ ندارید، بهتر است که با صفحه نمایش کوچک کار کنید. گوشی هایی مانند Galaxy Z Fold 4 دارای صفحه نمایش کوچک هستند.

 

آنتن ضعیف قاتل باتری است.

 

شاید در این مورد کمتر دقت کرده باشید اما می توانیم به شما بگوییم که این یکی از دلیل های زود خالی شدن شارژ گوشی است. منظور این است که اگر مناطقی مانند روستا، ساختمان های بزرگ و… هستید که آنتن ضعیف است، می تواند شارژ گوشی شما را زودتر خالی کند. گوشی شما دائما در تلاش است که با اپراتور ها ارتباط برقرار کند و هر ثانیه از روز شما را در ارتباط نگه دارد. توصیه ما به شما این است که اگر در مناطقی هستید که آنتن ضعیف است، می توانید از حالت هواپیما استفاده کنید.

راه بعدی این است که اپراتوری را انتخاب کنید که بهتر از همه سیگنال بدهد تا بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد. همچنین می توانید از تقویت کننده های سیگنال استفاده کنید که قیمت آن مقداری گران است.

 

برنامه های پس زمینه یکی از عامل های زود خالی شدن باتری است

برنامه های پس زمینه را حذف کنیم

 

 

می تواند در مرحله بعد، برنامه های که در گوشی شما نصب هستند را بررسی کنید. برنامه هایی مانند اینستا، یوتیوب و… برنامه هایی هستند که انرژی باتری را بسیار زیاد مصرف می کنند. همچنین اگر می توانید بازی ها را از گوشی خود حذف کنید. مخصوصا بازی های گرافیکی که مصرف باتری را بیش از حد بالا می برد.

در قدم بعدی، برنامه هایی را بررسی کنید که در گوشی شما باز هستند بدون اینکه از آن ها استفاده کنید. مانند واتساپ و اینستاگرام که دائما برای اینکه شما را همیشه در تماس و به روز نگه دارد، باز هستند. این برنامه ها علاوه بر اینکه زمان زیادی از عمرمان در این صرف می شود، در زمان که از آن استفاده نمی کنیم از اینترنت ما، از موقعیت مکانی ما و… استفاده و اعلان ها را ارسال می کند. همین باعث مصرف بیش از حد شارژ می شود.

چه راه حل هایی برای این مورد وجود دارد. برنامه های زیادی را نصب نکنید. برنامه های گوشی را به حداقل برسونید. پس از همین حالا شروع کنید و برنامه هایی که نیاز ندارید و در پس زمینه کار می کنند را حذف کنید. البته اگر که به آن برنامه نیاز دارید و می خواهید که در پس زمینه کار نکند می توانید در قسمت APPs گوشی می توانید آن را غیر فعال کنید.

نکته ای که باید بگوییم این است که بعضی ها که برای عمر باتری خود می نالند، وقتی به آنها توجه کنیم می بینیم که ساعت ها مشغول بازی، تماشای فیلم، شبکه های اجتماعی و.. هستند و می گویند که چرا قبل از رسیدن به خانه شارژ تمام می شود. پس مراقب زمان استفاده از آنها باشید.

 

گوشی قدیمی دارید؟

 

اگر که بیش از چند سال است که گوشی خریده اید به احتمال زیاد باتری و دیگر قطعات گوشی کارایی قبلی خود را از دست داده اند. سن باتری، دلیل اصلی کاهش عمر باطری است. چطور می شود که از این مشکل بیرون آمد. دو راه بیشتر وجود ندارد. اول اینکه گوشی جدید بخرید. ممکن است که این حرف برای بعضی ها نا امید کننده باشد اما زمانی که گوشی آنقد قدیمی باشد، دیگر راهی برای بیشتر کردن عمر باتری باقی نمی ماند.

راه دیگر این است که باتری آن را عوض کنید. اگر که هزینه خرید گوشی ندارید، می توانید با مراجعه به فروشگاه هایی مانند موبوتعمیر، باتری اصلی را خریداری کنید و آن را تعویض کنید. نکته مهم این است که باتری را اصلی خریداری کنید در غیر این صورت، ضرر خواهید کرد. اگر که باتری گوشی قابل تعویض باشد که خیلی بهتر است اما اگر که گوشی شما قابلیت تعویض باتری توسط کاربر را ندارد، می توانید به یک تعمیرکار گوشی مراجعه کنید.

بهترین وبسایت فروشگاهی لوازم جانبی

 

می دانید که مراجعه به فروشگاه معتبر می تواند خرید شما را بهتر کند. این فروشگاه ها بهترین اجناس همراه با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. یکی از بهترین و معتبرین فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی، موبوتعمیر می باشد. این فروشگاه انواع لوازم جانبی و قطعات مانند شارژر اصلی گوشی، باتری اصلی گوشی، قاب و درب پشت گوشی، پاوربانک، هندزفری و… با بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

همچنین در این وبسایت انواع شارژر اصلی مانند شارژر سامسونگ، شارژر شیائومی، شارژر اپل، شارژر هواوی، شارژر ال جی، شارژر سونی با بهترین قیمت همراه با ضمانت اصالت و سلامت کالا به فروش می رساند. در این وبسایت هم می توانید برای گوشی های قدیمی هم قطعات و لوازم جانبی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *